Erakonnad ei kavatse valimiskampaaniaga koonerdada

Karin Kangro
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Valimisreklaam
Valimisreklaam Foto: Joosep Martinson / Õhtuleht

Kuigi suuremad erakonnad kavatsevad panna sügiseste kohalike valimiste eel suuremat rõhku otsesuhtlusele, ei tähenda see, et valimiskampaania kulud seetõttu märgatavalt väheneks.

Reformierakond on partei peasekretäri Martin Kuke sõnul võtnud suuna, et kampaania ajal tegeletakse varasemast rohkem otsesuhtlusega ja vähem enese reklaamimisega meedias. «Võib eeldada, et nii mõneski kohas asendatakse plakat otsekontaktidega,» ütles ta.

Samasugust plaani peab Keskerakond, mille peasekretäri Priit Toobali sõnul muudab otsesuhtluse kasutamine valimiskampaania odavamaks. Kui eelmistel kohalikel valimistel kulutas partei kampaaniaks veidi alla 769 000 euro, siis nüüdsetel valimistel kulutatakse Toobali kinnitusel sellest kindlasti vähem.

Sotsiaaldemokraatliku Erakonna peasekretär Indrek Saar kahtles aga, kas valimiskampaaniate maksumus ikka väheneb. Sotsid ise plaanivad kulutada tema sõnul valimistele küll «jupi jagu suurema summa» kui 2009. aastal kasutatud pea 200 000 eurot, et pidada konkurentidega sammu. «Prognoosin, et tuleb ka eelarveid, mis oma kogumahult ületavad miljonit. Meie kindlasti selleni ei pürgi, aga pakun, et mõni erakond selleni jõuab,» ütles Saar.

Samuti arvas ta, et valimiste eel saab taas näha ka administratiivse ressursi väärkasutamist. «Suurimas omavalitsuses on väga kõva kohaliku meedia eelarve, kindlasti aitab see võimul oleval erakonnal teha kampaaniat, mis on erakonnale, mitte aga niivõrd linnale kasulik,» märkis Saar.

Isamaa ja Res Publica Liidu (IRL) peasekretäri Tiit Riisalo sõnul on erakondade kampaaniaeelarved olnud buumiaegsest väiksemad juba varemgi ja tõenäoliselt pürgitakse suurema efektiivsuse poole ka nüüd. Siiski ei lubanud ta IRLi valimiskulude tuntavat vähenemist, pidades tõenäolisemaks, et erakonna kulutused jäävad umbes samale tasemele nagu 2009. aasta valimistel, mil kampaaniaks kasutati üle poole miljoni euro.

Riisalo sõnul kavandab erakond ühelt poolt üleriigilist kampaaniat, mis peaks andma ettekujutuse, kuidas nähakse elu ühes heas Eesti omavalitsuses, kuid teisalt käsitleda kampaanias ka kohalikke küsimusi kohalikul tasandil. «Kohalike valimiste kampaania eripära võrreldes riigikogu ja europarlamendi valimistega on see, et tehakse palju väikeseid kampaaniaid, see paneb aga ka kuludele oma surve,» ütles ta.

2009. aasta kohalikel valimistel kulutasid neli praegust parlamendiparteid valimiskampaaniale kokku 2,3 miljonit eurot. Kalleima kampaania tegi toona Reformierakond, kes kulutas valimisteks 819 000 eurot.

Järgmised kohalikud valimised toimuvad 20. oktoobril.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles