Noor, aga tegus

Verni Leivak
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Markus Villig.
Markus Villig. Foto: Peeter Langovits

Enne töö ja lõbu pärast, mitte enne lõbu ja pärast töö – nii arvab uue taksotellimise mobiilirakenduse looja, 19-aastane Markus Villig.

Markus Villig on kevadel Tallinna reaalkooli lõpetanud, kuid juba oma firma loonud ja oma vanuse kohta üllatavalt arukat juttu ajav noormees, kes – erinevalt paljudest eakaaslastest – on juba täielikult oma noorele firmale pühendunud. «Pidutsemisest olen välja kasvanud, tundus, et enne oleks hea teha stabiilne äri ja alles siis seda tähistada,» ütleb Villig.

Isegi jõusaali, kus nooruk varem innukalt käis, on ta viimase kahe kuu jooksul päris harva sattunud, sest uudne nutitelefoni rakendus mTakso vajab arendamist ka õhutundidel.

«Olin juba ammu päris kindel, et loon oma ettevõtte, kuid otsisin aastaid head ideed,» kinnitab Villig. «Kui leidsin realistliku idee, millega tundus olevat võimalik jõuda ka kasumisse, registreerisin ettevõtte ära.»

Mõtte sai noormees tegelikult oma vennalt, kes kord Kiievis lähetuses olles palju taksodega sõitis ning märkas, et sealsed juhid kasutavad vanadel Nokia telefonidel süsteemi, kus taksodispetšer saadab neile tellimused sõnumitega.

Villigi loodud süsteemis on dispetšer sootuks kasutu – taksotellija saab juhiga ühendust võtta otse.
mTakso juurutamisele eelnes nn ärimudeli valideerimise faas, kus 700 potentsiaalsele kliendile ja taksojuhile saadeti küsitlus, mille järgi tehti selgeks mõlema poole ootused ja lootused.

Kõige rohkem kurdeti, et nädalavahetusel on pika ooteaja tõttu taksot saada ülimalt keeruline. Nüüd on mitmed Tallinna ja Tartu taksofirmad ühendatud ühtsesse süsteemi, mille järgi näeb tellija firmadesse helistamata kohe, kas, milline ja kui kaugel vaba takso on. «Nii lõimegi uue tarkvara, mida kasutavad nii kliendid, taksojuhid kui ka taksofirmad,» avaldab Villig, «see on uus ja innovaatiline platvorm.»

Tühitellimuste ja tühisõitude vältimiseks peab tellija end esmalt oma telefoninumbriga registreerima. Edasi tuvastatakse tema asukoht juba automaatselt, mistõttu ei pea ta isegi ütlema oma asukoha täpset aadressi. Sõita soovija näeb kohe, millised taksod tema läheduses liiguvad, ning saadaolevaid liikureid saab võrrelda ka hinna, kvaliteedireitingu, automudeli vmt järgi.

Tellimus esitatakse otse rakenduse kaudu ja see on tasuta. Kui tellijat kusagil näha pole või juhtub taksosse istuma nn külma arve tegija, annab juht sellest omakorda mTaksole teada.

Villig nendib, et kahjuks rõhutakse koolides ettevõtlusele liiga vähe, prioriteediks on pigem kuiv hariduse omandamine. «Olen eakaaslastele soovitanud, et võtke algul käsile väikesed projektid, õpite oskused selgeks. IT-valdkonnas äri alustamine on tegelikult lihtne – õpid internetist mõned nädalavahetused ja peagi saad kellelegi pakkuda näiteks kodulehe valmistamise teenust.

Võid noorest peast lisaraha või isegi korralikku palka teenida. Paraku ütlevad noored enamasti, et ah, ma ei tea, aega on. Tulevikule ei mõelda.

Samuti arvatakse, et ITga tegelevad vaid imelikud või nohikud, aga minu tutvusringkonnas ei saa küll öelda, et tegu oleks igavate tuupuritega.» 
mTakso (muide, noorel firmajuhil on juba mõned töötajadki) ei kavatse piirduda vaid Tallinna ja Tartuga. Plaanis on liikuda edasi Riiga, Helsingisse ja Stockholmi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles