Koidula piiriraudteejaam avab reisivõimaluse kolme suurlinna

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
25. september 2009 00:15
FOTO: Repro
Kohas, kuhu kerkib Koidula raudteejaam, on töömehed alustanud juba rööbaste paigaldamist. | FOTO: Alo Lõhmus
Soomlaste imemasin keevitab raudteerööpad kokku nii, et liitekohtadest jälge ei jää. Sellistel rööbastel tekitab rong vähem müra. | FOTO: Alo Lõhmus
Raudtee-ehitus Petseri lähedal Koidula piiripunkti juures võtab ilmet. Paksu metsa asemel laiutab hiiglaslik kraav, märgistades trajektoori, mida mööda raudruun paari aasta pärast Venemaale ja Lätti sõitma hakkab. | FOTO: Alo Lõhmus

Juba paari aasta pärast on lõunaeestlastel teoreetiline võimalus sõita otse Petseri külje alt kolme maailmalinna: Riiga, Peterburi ja Moskvasse, kirjutab Alo Lõhmus ajalehes Postimees.


Raudteejaam, mis peaks ööpäevas läbi laskma üle 40 rongi, kujuneb langenud ehitushindade tõttu mitusada miljonit krooni odavamaks kui varem kardetud (algse 1,36 miljardi asemel loodetakse nüüd hakkama saada miljardiga).

Ehkki piiriraudteejaama põhiülesandeks saab Venemaaga peetava kaubavahetuse korraldamine (selleks otstarbeks hakkab jaamas tööle näiteks röntgen, mis valgustab jooksvalt läbi kõigi kaubarongide sisemuse), tõotab uus jaam avardada ka lõunaeestlaste reisimisvõimalusi. Leinfeldi sõnul on nimelt suur lootus, et Riia-Peterburi ja ka Tallinna-Moskva reisirongid hakkavad kasutama just Koidula jaama. See tähendab, et kolm maailmalinna - Riia, Peterburi ja Moskva - seavad sisse otseühenduse metsase Koidula külaga Petseri külje all. Riigisisese reisirongiliikluse pikendamine Tartust Koidulani aga loob senisest veelgi mugavama võimaluse Petseri turul käimiseks.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ütles, et Eesti riigil on nende reisirongide Koidulasse saamise huvi olemas, kuid lõplikult jääb see sõltuma vedajate ärikaalutlustest ning Eesti Raudtee poolt jaama kasutamise eest küsitavast infrastruktuuritasust, mis värske investeeringu tõttu võib kujuneda üsna kõrgeks.

«Peame kaaluma, kas saame administratiivsete meetmetega mõjutada, et see tasu ei oleks liiga kõrge,» arutles Tatter. Kui jaam saab valmis 2011. aastal, siis on vedajatel aega otsustamiseks järgmise aasta keskpaigani.

SAADA E-POSTIGA PRINDI ARTIKKEL