Põhjaväil tahab juhilt lisatähelepanu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Postimees.ee


Graafik ~95 kb Tallinna linnalt 75 miljonit krooni nõudnud Põhjaväila Mere puiestee lõik vajab seal sõitvatelt juhtidelt rohkem tähelepanu liiklusele, samuti tuleb järgida uusi märke.

Tallinna säästva arengu ja planeerimise ameti liiklusosakonna juhataja kt Mati Songisepa sõnul pole Eestis lihtsalt harjutud avaramate teede ja laiade lõikudega, mistõttu alguses tekitab uus liikluskord raskusi. Seepärast tuleks esimesel korral seal sõites hoolikalt jälgida märke ning teha nende abil kindlaks, millisel sõidusuunal on eesõigus, ja vastavalt sellele käituda.

Songisepa sõnul on kahe ohtliku ristmikuna Põhjaväila ehituse juures toodud väila ühe osa suubumine Mere puiesteele, kus ka väilalt tulevad juhid soovivad keerata vanalinna Kanuti tänavale, ehkki seda teha ei tohi. Vanalinna keeramiseks tuleb sõita mööda Rannamäe teed, peagi saavad Songisepa sõnul väilast tulijate vasakpöörde takistamiseks sinna juurde ehitatud ka vastavad takistused.

Songisepp ütles, et kuigi alguses oli planeeritud, et Põhjaväil on kogu ulatuses peatee, ei tulnud sellest siiski midagi välja. Mere puiestee on sadama poole sõites peatee, sest Ahtri tänavat ja Põhjaväila peateeks jättes ummistanuks Mere puiesteelt tulevad autod sadama poole sõites Põhjaväilalt Ahtri tänavasse suunduva raja ning tekitaksid suuri ummikuid. Samas reguleerivad kõikidel ristmikel liiklust foorid.

Rannamäe teel jääb aga peagi autodele vaid üks sõidurada. Teine sõidurada oleks turismibusside parkimiseks. Sealt oleks turistidel lihtsam ligipääs vanalinnale ja kesklinnale.

Alguses oli Songisepa sõnul küll plaan Rannamäe tee üldse kinni panna, see tähendanuks aga, et paljud juhid oleks Balti jaama juurest tulles üritanud linna pääseda aga hoopis läbi vanalinna.

Teisel ohtlikumal ristmikul Suure Rannavärava tänaval tuleb autoga ületada nii trammitee kui jalakäijate ülekäigurada, selle järel aga tuleb teed anda autodele. Songisepa sõnul varjab peatusesse tulnud tramm praegu küll vaadet, esmaspäevast on aga trammipeatus kümmekond meetrit nihkunud ja vaadet enam ei sega.

Praegu on Suure Rannavärva tänav lahti, ehkki tulevikus seal enam autoga sõita ei saa. Põhjaväila teise etapi valmimisel tuleb juhtidel otsustada juba Balti jaama juures, kas nad sõidavad mööda Põhjaväila või Rannamäe teed, Suure Rannavärava tee pannakse aga kinni. Pisut nihkub ümberehituste käigus ka trammitee asukoht.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles