Lisaks shokolaadivalmistamisele said näitusekülastajad kätt proovida martsipani voolimises ning kuulata mitmeid loenguid.
Ahhaa näituse menukusest räägib tõsiasi, et tihti jäid hommikul Vanemuise kontserdimajja läinud lapsed sinna õhtuni.
«Lastele pakkus näitus nii isetegemisrõõmu kui huvitavat kuulamist-vaatamist,» lausus Sild. «Lisaks euromündi kujundamisele said nad tutvuda Soome teaduskeskuse Heureka korraldatud väljapanekuga, kus EENet’i abiga oli kohale toodud terve kollektsioon kommunikatsioonivahendeid. Menukaimaks esemeks kujunes masin, mis kõneles 14 Euroopa keelt.»
Homsest on näitus «Ahhaa, meelega!» avatud Pärnus, septembri keskpaigast Tallinnas ja pärast seda Narvas.
1996. aastal leppisid Euroopa Liidu liikmesriigid kokku, et kõigi euromüntide üks külg tuleb Euroopa-teemaline, teise külje kujundamisel aga kasutab iga riik oma temaatikat.
Euroopa-teemaliste külgede kujunduse valimine jäi Euroopa Komisjoni ülesandeks, kõik rahvuslike mündikülgede kujundamiseks muidu vabad käed saanud liikmesriigid olid aga kohustatud muu hulgas kasutama 12 tähest koosnevat Euroopa Liidu sümbolit.
Iga liikmesriik kujundas mündikülje rahvuslikel motiividel, kuid mündid kehtivad kõikjal eurotsoonis.
1997. aastal valiti ühtse külje kujunduseks Belgia kuninglikus rahapajas töötava Luc Luycxi kolm kavandit. Neil on kujutatud kolme erinevat Euroopa kaarti Euroopa Liidu 12 tähe taustal.
Esimesel kolmel mündil (ühe-, kahe- ja viiesendisel) kujutatud kaart näitab Euroopa ja maailma suhet. Kümne-, kahekümne- ja viiekümnesendistel müntidel kujutatud kaart sümboliseerib Euroopa Liitu kui eri rahvuste kogumit.
Ühtsuse rõhutamiseks kujutatakse sama gruppi ühe- ja kaheeurostel müntidel ühtse tervikuna. (PM)