Viis inimelu nõudnud surmaauto juhil lasub kahtlus piraatveos

Küllike Rooväli
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Sadulveok kaotas kokkupõrkes esisilla ja pressis end kõhuga reisijaid täis sõiduauto peale Reedel Tallinna-Narva maanteel viie hukkunuga liiklusõnnetuse põhjustanud auto juht Viktor Raushin vedas ilmselt autos olnud nelja reisijat raha eest ehk osutas seadusega keelatud nn piraat-reisijateveo teenust.

Sellele viitasid nii autos olnud taksohinnad, Narva-Tallinna ametlike liinibusside sõidugraafik kui ka hukkunud reisijad, kes olid pärit eri paigust ega olnud juhiga või omavahel sugulased. Lääne-Virumaal hukkusid avariis viis inimest Pildid: Avarii Lääne-Virumaal Traagiline liiklusõnnetus Narva maanteel

Avariis hukkusid lisaks Raushinile (55) autos olnud Ljudmila (45), Svetlana (31) ning ainsatena omavahel tuttavad Narva eesti gümnaasiumi 12. klassi õpilased Grete (18) ja Miret (18), kes olid teel Tallinna doonorluse seminarile.

Narva eesti gümnaasiumi lõpuklassis õppiv Grete oli Narva abilinnapea Reet Välja tütar, kes klassikaaslaste kinnituste kohaselt oleks kevadel lõpetanud kooli kindlasti kuldmedaliga. Surmasaanutest olid neli Narva ja üks Sillamäe elanik.

Veok litsus auto laiaks

Hukkunute sugulased ja sõbrad rääkisid politseile, et nood pidid algselt bussiga Tallinna suunduma. Lääne-Viru politsei komissar Lembit Kalda ütles, et ei saa hetkel Raushini piraatveoäri tõestada ega välistada, sest selleks oleks vaja reisijat, kes tunnistusi annaks.

Kahjuks surid kõik autosolijad silmapilkselt, kui universaalkerega Toyota Camry eile hommikul kell 7.35 Tallinna-Narva maantee 82. kilomeetril Haljala ja Aaspere vahel merekonteinerit vedava sadulveoki DAF alla paiskus. DAFi juht Alexander (47) jäi terveks, kuid sai shoki.

Toyota ja selles olnud inimesed moondusid tundmatuseni, 120-meetrisel lohistamisteekonnal oli maas nii auto- kui inimjäänuseid. Laipade kättesaamiseks tuli sõiduauto peal kõhutav sadulveok kraanaga üles tõsta ja Toyota praktiliselt osadeks lõigata.

Sündmuskohal käinud Tallinna liikluspolitsei juhtivinspektor Indrek Sirk ütles, et avarii tekkemehhanism oli selgelt näha. «Mingil põhjusel tegi sõiduauto juht möödasõidul vale manöövri, tee oli langusel ilmselt libe ning auto läks, parem külg ees, vastassuunavööndisse külglibisemisse,» kirjeldas Sirk.

Ilmselt tegutses Raushin ka Ida-Virumaal piraattaksojuhina, sest tema autos olid Narva taksokeskuse reklaamid, hinnakiri ja visiitkaardid, millele märgitud tema enese mobiilinumber. Ametlikult oli Raushin Narvas taksojuht kuni 2000. aasta detsembrini, mil lõppes tema taksoteenindusluba.

Kui politsei mõni aasta tagasi väga hoolsalt nn piraatbussiäri välja juurida püüdis, tuli ilmsiks, et Lõuna-Eesti liinidel ajavad musta äri peamisel pisibusside juhid, Ida-Eestisse sõidavad aga enamasti universaalkerega sõiduautod.

Toona iseloomustasid politseinikud tüüpilist Ida-Virumaale sõitvat piraatbussi kui diiselmootoriga mahukat sõiduautot, mille juht kasutab tavaliselt autodele keelatud odavat ahjukütust ja võtab reisijalt umbes 50 krooni sõiduraha. Sellise «piletihinna» eest sõites oli võimalik teenida edasi-tagasisõiduga 200-300 krooni.

Kolmas hukutav piraat

Reedene õnnetus on hukkunute arvu poolest rängim pärast 1996. aasta suve, mil Tartumaal toimunud sõiduautode laupkokkupõrkes hukkus samuti viis inimest. Samas on see juba kolmas piraatbussiga juhtunud üliraske õnnetus.

Eelmine täpselt samasugune avarii oli 2000. aasta 3. märtsil, kui Tallinna-Tartu maanteel lumetuisus kihutanud, külglibisemisse sattunud ja vastassuunast tulnud veokiga kokku põrganud piraatbussis hukkus neli noort inimest.

Toona samuti piraadina takso- ja bussiteenust osutanud Lembit Hermeti mõistis Harju maakohus 2001. aastal neljaks ja pooleks aastaks vangi, võttis talt kolmeks aastaks ära juhtimisõiguse.

Lääne-Virumaal hukkus Tallinna-Narva maanteel piraatbussi laupkokkupõrkes kolm inimest 1998. aasta 20. detsembril.

Toona püüdis Ida-Virumaalt pärit Viktor seal oma piraatbussi Ford Transitiga mööda sõita traktorist, kui põrkas kokku vastutuleva Ford Orioniga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles