Eesti riik toetab rallitiimi peaaegu kolme miljoniga

Peep Pahv
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk jagasid eile Eestit tutvustavas boksis rohkelt autogramme.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk jagasid eile Eestit tutvustavas boksis rohkelt autogramme. Foto: AFP / Scanpix

Kui Urmo Aava toetajad avalikustasid mullu novembris idee moodustada Eesti rallitiim, lootsid nad riigi abile. Nüüdseks on unistus täitumas, Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus toetab projekti 2,9 miljoniga.


Eile pärastlõunal tungles Soome MM-ralli keskuses asuva messihalli ühes nurgas rahvamass. Juba kaugelt äratuntavates Eesti rahvusvärvides paviljonis jagasid Urmo Aava, Kuldar Sikk, Jaan Mölder ja Martin Rauam Eesti rallitiimi plakatitele, särkidele ja lippudele autogramme.


Ilmselt ei taibanud enamik autogrammikütte, et on ajaloolise sündmuse tunnistajateks – esimest korda üritab Eesti riik ennast autoralli abil reklaamida. Tähelepanu võitmiseks ei piirdutud vaid autodele sinimustvalgete kleepsude paigaldamisega, vaid renditi messikeskuses üks nurgake, kust jagatakse Eestit tutvustavaid materjale.


«Leidsime, et ralliautodel toimib reklaam paremini kui trükimeedias,» sõnas Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse Soome osakonna juht Valdar Liive. «Püüame tutvustada Eestit kui kiiret, nüüdisaegset ning innovaatilist riiki.»


Vähemalt ralli esimesel päeval tungles Eesti boksi ümber rohkelt inimesi. Liive jaoks polnud probleem, et neist paljud olid tulnud kodusest Eestist. «Kui nad saavad siit Welcome to Estonia märgiga ning meie lipuvärvides särgi ning sellega rallil ringi liiguvad, tekitab nähtu kohalikeski huvi ning nad tulevad meie boksi vaatama.»


Sarnase väljapanekuga minnakse ka augustis toimuvale Saksamaa MM-rallile. «Igal riigil on mõned tähtsamad partnerid, kelle juures tasub sellist asja korraldada,» selgitas Liive valikuid.


«Peame oluliseks Eesti kui turismimaa tutvustamist meile prioriteetsetel turgudel ning Soome ja Saksamaa sobivad selleks ideaalselt,» lisas EASi turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso. «Jyväskyläs sõidetav MM-ralli on läbi aegade üks suurimaid spordisündmusi Soomes, mida külastab ligi 200 000 pealtvaatajat. Peaaegu sama suure külastatavusega on ka Saksamaal Trieris toimuv etapp, ent seal on tegemist eri Kesk-Euroopa riikidest pärit publikuga, kellel avaneb võimalus tutvuda lähemalt Eesti pakutavate külastamisvõimalustega.»


Üheksa kuud tagasi olid EASi juhtkonna liikmed ralliprojekti suhtes veel ettevaatlikult meelestatud. «Esmalt peaks asi nende endi nägemuses paika saama – palju nad tuge vajavad ning kui suurt kasu riik kulutatud rahast saab,» arutles sihtasutuse direktor Erki Peegel toona.


«Eesti värvides ralliauto on riigi tutvustamisel kindlasti üks võimalus, see torkaks silma. Samas võivad tulla ka teiste alade esindajad ja küsida – miks te toetate rallisporti, aga mitte meid.»


Üksikutel rallidel osalemist ei peetud aga juba siis kaugeltki võimatuks. «Võime mõnel MM-rallil panna püsti Eesti telgi, kutsuda sinna võimalikke investoreid ja näidata, et Eesti on normaalselt arenev riik,» arutles Peegel möödunud aasta lõpus.


Juba hooaja algusest saadik auto kapotil rahvuslippu kujutavat kleepsu kandnud Aava tundis lõpuks ometi toimima hakanud koostööst rahulolu. «Läbirääkimised olid pikad ja rasked, ent loodetavasti kujuneb koostöö selle võrra pikemaks,» sõnas Aava.


Messiboksi püstitamisest ei teki rallimeestele otsest kasu, küll aga suurendab koostöö kaalukust Eesti rallitiimi (WRTE) arveldusarvele laekuvad 2,9 miljonit krooni. Tiimi mänedžeri Marek Mägari sõnul jagatakse summa kõigi kolme sõitja vahel, ent kaaslastest kõrgemal tasemel kihutav Aava saab sellest enamiku.


Väiksema osaga peavad leppima Juunior WRC-sarjas sõitev Jaan Mölder ning PWRC-sarjas osalev Martin Rauam. Kõigi kolme rallimehe auto kapotil ilutseb Eesti lipuvärvidega kleebis.


Liive arvates aitab rallispordi abil reklaamimine teiste riikide kampaaniatest erineda. «Kui kõik reklaamid oleksid sarnased, ei paneks neid enam keegi tähelegi,» leidis Liive.


Samas pole riigi reklaami ralliautole paigutamises midagi uut. Juba paar aastat ilutseb Fordidel Araabia emiraadi Abu Dhabi reklaam, kampaaniale lisab suurejoonelisust mõnede kiiruskatsete äärde paigutatud reklaamplagud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles