MRP Liinide bussijuhtide streik jäi ära

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
URMAS PAET

Eile hommikuks kavandatud MRP Liinide bussijuhtide streik jäi ära, sest neljapäeva hilisõhtul saavutasid MRP Liinide juhtkond ning transpordi- ja teetöötajate ametiühing kompromissi.

MRP Liinide ASi juhatuse esimees Raivo Avango kinnitas «Postimehele», et neljapäeva õhtustel läbirääkimistel jõuti ametiühingu ja bussijuhtidega kokkuleppele.

«Põhiprobleem oli see, et majanduslikel põhjustel oli välja maksmata osa detsembri ja jaanuari palgast. Meie positiivne programm on viia firma majandamine normaalsetele radadele ja säilitada töörahu. Alates veebruarist maksame kõik palgad välja õigeaegselt,» kinnitas Avango.

Ametiühinguga jõuti kokkuleppele, et viibinud palgad makstakse välja hiljemalt 1. maiks, osa juba järgmisel nädalal ning ülejäänud kuni 1. maini.

Avango sõnul lepiti kokku, et märtsi lõpus püütakse läbirääkimisi pidada ka võimaliku palgatõusu üle.

Transpordi- ja teetöötajate ametiühingu aseesimees Vahur Soikmets ütles «Postimehele», et kompromissile jõuti läbirääkimiste kaheteistkümnendal tunnil.

Kokkuleppe kõige tähtsam punkt on Soikmetsa sõnul see, et osapooled alustavad märtsikuu jooksul detailsema kollektiivlepingu läbirääkimisi, kus muu hulgas oleks reguleeritud ka palga korrigeerimise printsiibid ja palgaläbirääkimiste põhimõtted edaspidiseks.

Soikmets kinnitas, et probleem on praeguseks maha võetud. «Küll ütlesid mehed oma otsuse langetamisel, et juhul, kui tähtajad kätte jõuavad ja palgavõlgu ei ole likvideeritud, siis võetakse hoiatusstreigi mõte uuesti üles,» kinnitas Soikmets.

Samas kinnitas Raivo Avango, et kui eilne streik oleks ka toimunud, siis MRP Liinide bussiliiklus poleks seisma jäänud. «Me oleks oma liikluse taganud, meil olid selleks ettevalmistused tehtud. Meil on ka inimesi, kes olid valmis tööle minema. Kasvõi juhtkonna liikmed oleksid rooli läinud,» rääkis Avango.

Vastuseks küsimusele, kui keeruline MRP Liinide majanduslik olukord on, ütles Avango, et ilmselt ei ela praegu Eestis ükski bussiettevõte hästi.

«Võibolla elavad enam-vähem normaalselt mõned ainult rahvusvahelisi sõite ja tellimusvedusid tegevad firmad. Kui tehnika ja varuosad on kõik lääne hinnatasemega, siis bussipilet on ikkagi kohaliku hinnatasemega ja raha ei tule nii palju sisse, et normaalselt majandada ja oleks hea kasum. Meie tegevus on tulevikku suunatud,» selgitas Avango.

MRP Liinide ASi juhatuse esimees avaldas arvamust, et sellist aega ei tule, et firma töö tuleks lõpetada.

MRP Liinidel on Tallinnas kolm kommertsliini ja üks linna ühtsesse piletivõrku kuuluv liin, lisaks teenindatakse ka Keila linnaliini. Bussijuhte on kuuekümne ümber. Avango kinnitusel rohkem bussijuhte ei koondata.

Vahur Soikmetsa sõnul ei saa väita, et streigi korraldamisel oleks Eestis määravaks väga halvad tööalased suhted ühes konkreetses ettevõttes. «Eestis on määravaks töötajate organiseerituse aste ja nende tahe. Nii et siit ei peaks jääma mulje, justkui oleks MRP Liinides kõige hullem töösuhete alane olukord terves riigis,» resümeeris Soikmets.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles