Kross: kui tahame, et Rail Baltic meie elu ei häiriks, tuleks ehitada metroo

Raul Sulbi
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudtee Põhja-Lätis.
Raudtee Põhja-Lätis. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Tallinna linnavolikogu liige Eerik-Niiles Kross (IRL) leidis, et kui tahame, et Rail Baltic üldse meie elu ei häiriks, tuleks see rajada metroona.

«On tavapärane lugu eriti Euroopa Liidus, et kui tehakse suurt taristut, siis ilmub välja hulk huvigruppe, mis taotlevad kõiksugu kompensatsioone ning siis riik tihti kompenseeribki igasugu kulusid, mis võibolla polegi alati mõistlikud, seda tehakse lihtsalt kodurahu huvides,» selgitas Kross Kuku raadio saates «Keskpäevatund».

«Mulle teeb kogu projekti juures enam muret Balti koostöö mõõde,» tõdes ta.

«Pärnu kaudu Varssavisse ja Berliini sõita on lühem tee, Tartu-variandi puhul jälle on olemas vanad raudteetrassid, mida saab kasutada, aga kui vaatame Läti ja Leedu poole, siis see projekt võib lükkuda kaugele tulevikku,» möönis Kross.

«Suurte projektidega on eestlased omandanud rehepapluse uue dimensiooni igasugu kompensatsioonide väljanõudmisel. Kui me tahame, et üldse poleks häiritud elu, siis tuleks ehitada metroo. Tallinna linnavõimul pole kindlasti probleemiks näidata, et raudteeprojekt on üldse inimvihkajalik,» ironiseeris ta.

«Kui oleme siiani arvanud, et reisijatevedu pole Rail Balticu põhiline eesmärk, siis tasub meeles pidada, et Savisaare trikk tasuta rongisõiduga on kasvatanud uute Elroni rongidega sõitmist seitse korda,» sõnas ajakirjanik Ainar Ruussaar.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles