Täna Postimehes: Rail Baltic paneb Nabala haldja peagi proovile

Nils Niitra
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nabala karstiala lähedale jääv Tuhala nõiakaev.
Nabala karstiala lähedale jääv Tuhala nõiakaev. Foto: Mihkel Maripuu

Eestis pole pärast taasiseseisvumist ehitatud ühtki Rail Balticuga suuruse poolest vähegi võrreldavat asja.

Suured asjad liigutavad inimesi, aga teisalt on kahe kõrge aiaga kaitstud Rail Baltic loomadele Hiina müür.

Samas küsib geoloogiaprofessor Kalle Kirsimäe, kust ja kas üldse võtta pinnasetäiteks tarviline määratu liiva- ja kruusakogus riigis, kus saab välistada kaevandamise igal maatükil, millel kasvab mõni kaitsealune taim. Nii kaevandamisload kui loomad kuuluvad keskkonnaministri otsustusvalda.

Postimehega vestelnud teadlased ja ametnikud kinnitavadki, et ilma väga jõulise poliitilise tahteta Rail Balticut ei sünni.

Seni on reformierakondlasest keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus välistanud otsetee üle tulevase Nabala kaitseala, mis on vaid üks tema ja IRLi kuuluva majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi paljudest tülidest.

Järgmine majandus- ja kommunikatsiooniminister tuleb aga kõigi märkide järgi Reformierakonnast ja ei maksa unustada, et Rail Baltic on tulevase peaministri Siim Kallase komissionääripõlve lemmiklaps. Pentusel võib seista ees valik parteidistsipliini ja lillelõhna vahel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles