Õpilasi kiusatakse isiksuse omaduste pärast

Marian Männi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Varguste järel on küberkiusamine 7. kuni 9. klasside õpilaste seas kõige tõsisem probleem ja peamiselt kiusatakse internetis lapsi isiksuse omaduste tõttu, selgus Tartu Ülikooli uuringust, mille tellis justiitsministeerium.

Uuringust, kus osalesid õpilased üle Eesti, selgus, et nii möödunud aastal kui ka üleüldse, langes kõige rohkem lapsi röövimise ohvriks. Teisel kohal oli küberkiusamine.

Peale iseloomuomaduste, arvas viiendik õpilastest, et neid kiusatakse internetis sotsiaalse seisundi pärast (vaata graafikut üleval).

Tartu Ülikooli õigussotsioloogia lektori Anna Markina sõnul on lastel, kes on olnud vägivalla ohvriks koolis või kodus, suurem risk hiljem ise toime panna õigusrikkumisi.

Kiusamise ohvriks langenud 7. kuni 9.klassi õpilased: röövimine, kallaletung, vargus, vihakuritegu ja küberkiusamine.

Samas ootavad 60 protsenti lastest, et täiskasvanud sekkuksid ja märkaksid koolikiusamist. «See on kõige suurem ootus, mis neil on,» ütles Markina.

Veebipõhine küsitlus näitas, et võrreldes 2006. aastaga on kasvanud varguse ja kallaletungi ohvriks langemine, mõnevõrra on vähenenud röövimise ja koolikiusamise ohvriks langemine.

Uuringust selgus ka, et kiusamine väheneb koolides vanusega:


Kiusamine väheneb vanusega: 13-aastaste seas on tunduvalt rohkem neid, keda kiusatakse kui 16-aastaste seas.

Tartu Ülikooli uuringu eesmärk oli kirjeldada õigusrikkumiste ja ohvriks langemise levikut ning esinemissagedust 7.–9. klassi õpilaste hulgas.

Samuti sooviti uuringuga selgitada, millised erinevad sotsiaalsed tegurid on seotud laste hälbiva käitumisega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles