Uute parvlaevade piletihinnad pole veel teada

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uuesti Virtu-Kuivastu liinile toodud vana parvlaev Regula.
Uuesti Virtu-Kuivastu liinile toodud vana parvlaev Regula. Foto: Erik Prozes

Kui tuleva aasta veebruaris kallinevad Väinamere Liinide parvlaevapiletite hinnad viiendiku võrra, siis seda, mis saab järgmisel sügisel uute parvlaevade piletihindadest, pole veel teada.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium tõstab tuleva aasta 1. veebruarist parvlaevapiletite hinda, et katta 800 000 euro suurust puudujääki riigieelarves.

Ministeerium selgitas, et kolme aastaga on parvlaevaliinide kulud oluliselt suurenenud, seda peamiselt erimärgistatud kütuse kasutamise lõpetamise ja palkade tõusu tõttu. Kulud on suurenenud ka seetõttu, et praegu liinidel olevad väiksemad laevad peavad klientide teenindamiseks tegema rohkem reise. Kuid mis saab siis, kui oktoobrist 2016 hakkavad sõitma uued suuremad ja säästlikumad laevad?

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna nõunik Mihkel Loide tõdes, et leping Tallinna Sadamaga ei käsitle hinnakirja muutusi, vaid ütleb, et vedaja peab sõitma MKMi kehtestatud hindadega. Hinnad kujunevad jällegi vastavalt eelarvelistele vahenditele.

«Uute laevade kütusekulu on küll väiksem kui praegu liinil olevatel, samuti võimaldavad suuremad laevad viia üle mere korraga rohkem reisijaid. Samas mõjutab hindu ka see, et erimärgistatud kütust enam parvlaevadel kasutada ei saa, samuti tarbijahinnaindeksi ja palkade tõus viimase kolme aasta jooksul, mil piletihinnad muutunud ei ole,» märkis Loide.

Loide rõhutas, et kui Tallinna Sadama asemel oleks võitnud senise vedaja pakkumine ehk liinide teenindamist oleks jätkanud Väinamere Liinid, siis oleks järgmiseks aastaks vaja lisaks kavandatud hinnatõusule leida veel rahalist katet umbes 1,3 miljonile eurole, mis mõjutab liiniveo maksumust aasta viimasel kolmel kuul, ning 2017. aastal veel 4 miljonit eurot (mõju üheksa kuu arvestuses).

See tähendanuks Loide selgitusel piletihindade mõttes järgmisel aastal suurusjärgus 40-protsendilist hinnatõusu.

«Tallinna Sadama pakkumuse hind oli aga oluliselt madalam kui Väinamere Liinide pakutu ning iga aastaga oleks Väinamere Liinide teenus muutunud võitnud pakkumusega võrreldes veelgi kallimaks ehk vahe kahe pakkumuse vahel suurenenud. Seega on uute laevade tulek kindlasti hinnatõusule piduriks,» rääkis Loide.

«Kas ühe komponendi odavnemine muude komponentide hinnatõusud tasa teeb ja kogu parvlaevavedude teenuse hinda nii palju langetab, et ka piletihinnad saaksid langeda, selgub siis, kui uued laevad reaalselt sõitma hakkavad,» lisas Loide.

Leping Tallinna Sadama tütarettevõtetega sõlmiti 11. detsembril 2014.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles