Üks Eesti märgi ideekavanditest eemaldati finaalist

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti märgi konkursi finaaltöö: Eesti – pilk tulevikku! (Kaile Tuvi)
Eesti märgi konkursi finaaltöö: Eesti – pilk tulevikku! (Kaile Tuvi) Foto: Eesti riigi brändi meeskond

Kuna leiti, et üks Eesti märgi ideekavandite konkursi viie finalisti hulka valitud töö, «Eesti – pilk tulevikku» sarnaneb optikapoe logoga, eemaldas žürii selle töö vaid mõni tund pärast seda, kui finalistid teatavaks tehti. Finaali pääses uus, järjestuselt järgmine ideekavand.

Välja jäetud töö autor Kaile Tuvi tõdes žürii otsusest kuuldes ja esmakordselt ka ettevõtte Eagle Vision logo nähes, et tema kavand on tõepoolest väga sarnane. Ta kinnitas, et tegu oli kahetsusväärse kokkusattumusega. «Sinine-must ja valge on värvid, millest koosneb silm. Soovisin silma kujutada võimalikult lihtsalt ja puhtalt, seetõttu kasutasin ringi. Sinine silm, must iiris ja valge - sära silmis. Sinine silm kujutab minu jaoks mõnes mõttes Eesti rahva identiteeti. Sära silmis on see, mis räägib meie edasipüüdlikusest ja innovaatilisust,» kirjeldas finaalist eemaldatud kavandi autor oma töö inspiratsiooniallikaid.

Eesti märgi ideekavandite konkursi finalistide sekka arvati žürii enamuse heakskiidul finaaltööde seast esmalt välja jäänud, kuid paremusjärjestuses järgmine töö pealkirjaga «Kirjatüüp», mille autor on Kaarel Vahtramäe. Žürii pidas nii mõnegi finaali pääsenud töö juures oluliseks erilise kirjatüübi lisamise vajadust, seepärast jõudis ka see kavand žürii valikus kõrgele kohale.

Võistlustöö «Kirjatüüp»
Võistlustöö «Kirjatüüp» Foto: Eesti riigi brändi meeskond

Kõigi finaaltöö autoritega kohtutakse veebruari algul ning asutakse töid edasi arendama. Ühtlasi pakutakse finalistidele vajadusel võimalust teha koostööd professionaalsete disaineritega. Lõppvõistlusele jõuavad esitatud ideekavandite edasiarendused koos näidistega, kuidas märki kasutada erinevates riigi tutvustamisega tegelevate valdkondade turundusmaterjalides. Lõplikud tööd avalikustatakse märtsis.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles