Ida-Viru maavanem kaalub maanteeameti reformikava tõttu ministri poole pöördumist (2)

Helen Mihelson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sõidueksameid saab varsti teha vaid üksikutes kohtades.
Sõidueksameid saab varsti teha vaid üksikutes kohtades. Foto: Stanislav Moškov

Ida-Viru maavanem Andres Noormägi kaalub pöördumist majandus- ja kommunikatsiooniministri poole, et teha ettepanek maanteeameti suhtes järelevalvemenetluse algatamiseks.

Täna ennelõunal kohtusid Ida-Virumaa maavanem ja maakonna omavalitsusjuhid maanteeameti peadirektori Priit Saukiga, et nõuda vastuseid palju vastakaid arvamusi tekitanud plaanitavate muudatuste asjus.

Otseloomulikult oli kohtumise põhiteema maanteeameti reformiplaan, mis koondab sõidueksami tegemise võimaluse kuude linna. Need linnad on regioonikeskused Tallinn, Rakvere, Pärnu, Tartu ja tulenevalt geograafilistest iseärasustest ka Kärdla ja Kuressaare.

Nagu näha, siis ükski Ida-Viru linn sinna hulka ei mahu. «Kuidas on võimalik, et ühena neljast maakonnakeskusest nimetab peadirektor jätkuvalt Rakveret?» oli Ida-Viru maavanema Andres Noormägi peamine küsimus.

Tema hinnangul muudab ameti otsuse arusaamatuks fakt, et 60 000 elanikuga Narva asemel eelistatakse Rakveret, kus elab umbes kolm korda vähem inimesi.

Kas maavanem sai kohtumiselt oma küsimusele vastuse? «Jälgides ka teistes maakondades toimunud  taolisi kohtumisi, avastasin end mõttelt, et ka meie kohtumine kulges sama taktis. Ehk meile lubatakse kõike seda, mida me kuulda tahame,» ütles Noormägi Postimehele.

Sõidueksamite sooritamine siiski jääb Narva

Priit Sauk ütles pärast kohtumist, et kui esialgselt jäeti Narva välja nende linnade seast, kus saab tulevikus sõidueksamit teha, siis nüüd on amet ümber mõelnud.

«Oleme jõudnud järeldusele, et tõenäoliselt saab tulevikus teatud päevadel eksamit anda ka Narvas. Narva on piisavalt linn, et linnalises keskkonnas oma sõiduoskusi näidata,» ütles maanteeameti juht Postimehele.

Noormägi küll tunnustas maanteeametit lubaduse eest, kuid samas ei soovinud ta rõõmustamisega rutata. «Mis tegelikult saab, me ei tea,» nentis maavanem.

Sealjuures ei saanud maavanem enda sõnul vastust küsimusele, miks ei eelistatud kordades suuremat Ida-Viru linna. «Ma küsisin ka maanteeameti peadirektorilt, kuidas saab teha nii rumalaid otsuseid,» rääkis Noormägi kohtumise järel.

Vastuseks sai ta enda sõnul, et argumendid on põhjendatud ja amet kaalub võimalust regionaalkeskust ka Ida-Virumaale jätta. «Selle ettepaneku võtsime me kaasa, kuid ühtset seisukohta meil täna veel kindlasti pole,» kommenteeris Sauk.

Sauki sõnul eelistati Rakveret seetõttu, et see katab ka suure osa Kesk-Eesti regioonist. «Kui me peaksime keskusena käsitlema vaid kirdenurka, siis jääb Kesk-Eesti võib-olla liiga kaugeks,» lisas ta.

Algatatakse järelevalvemenetlus?

«Tänast koosolekut lõpetades ma teavitasin kõiki, sealhulgas maanteeameti peadirektorit, et ma jätan endale vabaduse pöörduda vajadusel majandusministri poole ettepanekuga algatada järelevalve,» sõnas Noormägi.

Järelevalve aitakski tema sõnul leida vastust küsimusele, kuidas on võimalik regionaalkeskust planeerida kolm korda väiksemasse kohta.

«Ma ei tea tema ettepaneku sisu. Seetõttu ei oska ma ka midagi arvata,» kommenteeris maavanema võimalikku käiku maanteeameti peadirektor.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles