Peagi võib sõidueksamil juhiseid hakata andma GPS navigaator (1)

Helen Mihelson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
GPS seade.
GPS seade. Foto: Merit Välba

Maanteeametis küpseb plaan, mille kohaselt ei jagaks terve sõidueksami ajal juhiseid enam eksamineerija, vaid juhiloa taotleja peab sõidu ajal jälgima ka GPS navigaatori poolt antavaid juhiseid.

Maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa sõnul on uude eksamineerimise korra projekti sisse kirjutanud võimalus eksamit läbi viia elektroonilist abivahendit kasutades, seega on kindel plaan sõidueksamite raames GPSe kasutama hakata olemas, kirjutab Geenius.ee.

Kui maanteeamet otsustab plaaniga kindlalt edasi minna, peavad ka autokoolid hakkama õppekavade raames õpetama, kuidas GPSi juhiste järgi liigelda.

Vanamõisa lisas, et kuna juba täna on üheks eksamisõidu osaks iseseisev sõit, siis ei ole plaani näol tegemist millegi revolutsioonilisega ning lihtsalt eksamineerija asemel suhtleb eksamineeritavaga GPS.

Autom Tallinna Autokool juhataja Alar Hermanson kuulis sellest plaanist Postimehe vahendusel esimest korda. Temale jäi muudatuse eesmärk pigem arusaamatuks.

«Kas me peame õpilast õpetama juhiseid kuulama? See teeb sama välja, et kui õpilaste hindamine käib testide alusel, siis kas me peame õpetama neid lugema või küsimusest aru saama. Seda teeb ikkagi emakeele õpetaja,» vastas ta küsimusele, kas ja milliseid muudatusi tähendab see autokoolide õppekava jaoks.

Samas autokoolis teooria- ja sõiduõpetajana töötav Raiko Kaustel nii kriitiline ei olnud. «See (idee – toim.) on päris loogiline, sest inimesed ju tänapäeval sõidavadki paljuski GPSi järgi,» leidis ta.

Kaustel lisas, et tegelikult antaksegi ju sõidueksamil juhiseid samas stiilis, et varsti keera paremale või vasakule. Seega ei ole tema hinnangul erilist vahet, kes neid juhiseid annab. Seda enam, et ka GPS-seade ei ole enamike jaoks enam midagi tundmatut. 

«Küsimus on selles, et seadme jälgimine nõuab veidi teistmoodi tähelepanu. Kuulamisest ainuüksi ei piisa. Seega läheb eksam mõnevõrra raskemaks, sest algajal juhil on niigi tegemist autoga toime tulemisega, tal on närvipinge ja ta peab siis ka GPSi jälgima ja kuulama. Kui eksamineerija annab käsklusi, siis tal on võib-olla natuke lihtsam,» arvas sõiduõpetaja.

Selleks, et algaja juht oskaks GPSi kuulata ja vajadusel ka ekraani jälgida, tuleb õpilast tema sõnul enne mingil määral siiski treenida.

Maanteeamet plaanib oma ettepaneku GPSi kasutamiseks valmis saada selle aasta jooksul, seega enne 2018. aastat muudatust kuidagi jõustuda ei saa. 

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles