Tagasi mobiilivaatesse
Värskendamiseks tõmba

Eesti uudised

:

Mootorratturite napp koolitus põhjustab õnnetusi

Koolitusel peamiselt liikluseeskirja õppivad ja sageli isegi mitte elementaarseid sõiduoskusi omandavad mootorratturid on liikluses ohuks endale ja teistele liiklejatele.

Vesteldes mitmete mootorratturitega nimetasid nad oma koolituse põhivõtteks klassiruumis õnnetuste videote vaatamist ja nende analüüsi, liikluseeskirja paljud ei õppinudki, sest autojuhiluba varasemast juba taskus. Lisaks mõned linnasõidutunnid, maanteele või kruusateele sõitma ei jõutudki.

Viis aastat tagasi kogunes jõuliste ja kiirete kaherattaliste asjatundjate ümarlaud, kus jõuti järeldusele, et mootorrattasõidu koolituse tase on Eestis väga madal, koolitussüsteem ei toeta hilisemat üksi liiklemist, eksamil ei kontrollita piisavalt sõitja tegelikke oskusi, koolitajatel endil pole väga sageli kaherattaliste sõidukitega seotud kogemusi, oskusi ning koolitus on suunatud juhtimisõiguse omandamisele, mitte ohututele sõiduvõtetele.

Nukker on see, et viis aastat hiljem, tänasel päeval, pole midagi muutunud. See tuleb välja mootorratturite koolitaja ja diplomeeritud liiklusohutusspetsialisti Enn Poola värskest diplomitööst.

«Juba viis aastat tagasi öeldi, et lähiajal võtame probleemi lahendada, kuid nüüdseks on ka nemad käega löönud ning nimetanud mind selles võitluses unistajaks metsateel,» muigas Poola. «Probleemi suhtutakse pealiskaudselt: autoga sõidan, gaasi ja pidurit tunnen, liikluseeskirja tea­n, jalgrattaga püsti ju püsin, ja mis see mootorratas siis ära ei ole, aga tegelikult on juhtimisvõtted kardinaalselt erinevad. Mootorratta puhul sõltub ka lihtsast sõiduasendist püsti- ja ellujäämine.»

Peamine probleem on tema hinnangul see, et praegused koolitajad ei ole ise mootorratturid, mis tähendab, et nad ei valda ka tehnikaid.

«Kui ma ise ujuda ei oska, siis kuidas saan ma teisi õpetada?! Koolitused ja eksamid ei toeta elulisi äkksituatsioone, kus kukutakse ja viga või surma saadakse,» tunnistas Poola. «Linnasõidus keskendutakse ka pigem liikluseeskirja tundmisele, aga mitte sõiduki valdamisele.»

Pidur valesti põhja

Ligikaudu 15 000 mootorratturit ühendavas foorumis biker.ee täitsid Poola koostatud küsimustiku ära 442 ratturit. Tema uuring näitab, et mootorrattajuhi õppekava vajab äkkpidurdamise ja kurvis sõidu õpiväljundite osas kõvasti täpsustamist ning eksamiharjutused ei võimalda hinnata äkkpidurdamise ja kurvis sõidu oskust.

Pikemalt loe tänasest Postimehe paberlehest või Postimees Plussist!


Logi sisse:
Vaata kommenteerimise tingimusi | Näita e-maili avalikult:
Gamefriik
Telli Postimees endale koju
Kuuluta Postimehe paberlehes
Päevakava
Viimased uudised
Tervis
Majandus24
Sport
TallinnCity
Naine
48h populaarsemad teemad
Välisuudised
Tarbija24
Arvamus
VIIMASED GALERIID
Postimees +
SOOV.EE
Juhtimine
Elukeskkond
Sünnipäevad

Palju õnne!

Sigvard Kukk

42

Sigvard Kukk

jalgrattur

Udo Themas, 73

tööstusjuht

Arne Sellin, 57

loodusteadlane

Kadi Kuus (Kerttu Rakke), 44

kirjanik

Nerva, 42

kunstnik

Kajar Lember, 38

poliitik

Horoskoop
Tartu Postimees
60 PLUSS
Pärnu
Viljandi
Rakvere
Paide
Valga
Top lood
Top kommentaarid
Arhiiv
Pilt.postimees.ee viimati lisatud
kasutaja raul1972 galeriist
Valuutakursid
USD
0,775 EUR
GBP
1,258 EUR
LTL
0,29 EUR
SEK
0,108 EUR
RUB
0,02 EUR
=
Kursid seisuga: 15.09.2014