Õpilased katsetavad Eesti esimest digiõpikut

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reaalkooli õpilased näitavad, kuidas digiõpikuga õpitakse.
Reaalkooli õpilased näitavad, kuidas digiõpikuga õpitakse. Foto: Laura Oks

Tallinna Reaalkooli 1. klassi õpilased katsetavad Eesti esimest digitaalsed loodusõpetuse tööraamatut, kus leiab lisaks tavapärastele piltidele ja tekstile ka videosid, helisid ning põnevaid ülesandeid.

«See on õpilaste jaoks lihtne, huvitav, mänguline,» rääkis reaalkooli algklasside õppetooli juhataja Kati Kurim. «Igaüks saab vastavalt oma võimetele tegutseda ja oma tempos edasi minna.»

Paberõpiku baasil loodud digiõpikule on lisatud hulgaliselt atraktiivseid lahendusi. Õpilane saab vaadata õpiku pilte suuremalt ja koos täiendava informatsiooniga ning kuulata käsitletavate loomade ja lindude hääli.

Võimalik on ise pilte värvida, täita harjutuste tekstiväljad õigete vastustega, lahendada ülesandeid, lohistades ühte kokkukäivad sõnad ja pildid, ja nende õigsust ka kohe kontrollida. Näiteks esitatakse lapsele küsimus: „Milliseid riideid kantakse ainult suvel?“ Samas on valikvastusena pildid kampsunist, nokamütsist, t-särgist jne, millele siis õpilane kas vajutab või ei vajuta.

Kurimi sõnul on realkoolis iPadi kasutatud juba aasta aega, kuid seni on käiku läinud allalaetud loogika-, matemaatika- ja inglise keele ülesandeid, mis on hetkel kõik tasuta. Täismahus tööraamat on ka nende jaoks uus.

«Lastele see väga meeldis, nad leidsid kohe tegevust – värvimist, nuputamist ja kõike muud,» sõnas Kurim.

Kas tahvelarvuti kätte saanud lastel ei teki kiusatust tegeleda muude asjadega, näiteks Youtube'st videosid vaadata? Selles, et õpilane tegeleb tunnimaterjaliga, saab Kurimi sõnul olla täiesti kindel, kuna see, mida ta teeb, on nii huvitav, et tal pole aega hakata millegi muuga tegelema.

Siiski rõhutas ta, et iPad on vaid üks õppevahend. Näiteks, kui õpitakse tahvelarvutis tundma puulehti, siis hiljem minnakse ka õue neid päriselt vaatama ja korjama. Olgu ka ära märgitud, et reaalkoolis kasutatavad tahvelarvutid on kooli omad ja neid antakse õpilasele klassis kasutada. Lapsevanematelt raha ei küsita.

Koolibri peatoimetaja Kadri Haljamaa sõnul annab digitaalne õpik väga palju lisavõimalusi: «Paberõpikute puhul lähtume mahupiiridest, millest üle ei saa minna ja tahes tahtmata pakuvad autorid rohkem materjali.» Digiõpik pakub hea võimaluse selle lisamaterjali avaldamiseks.

Praegu ei ole veel teada, kus koolides neid õpikuid kasutama hakatakse. Kui paberõpiku eest küsitakse 3.20 eurot, siis digitaalne maksab 2.99. Tulevikus saab õpikut uuendada update'e alla tõmmates nagu arvutiprogrammegi.

Õige pea on saadaval ka digitaalne eesti keele õpik 4. klassile, lisanduvad ka 7. klassi loodusõpetus ja geograafia. Kaks viimast tulevad hetkel välja ainult lehitsetavate versioonidena ja neile hakatakse aasta jooksul lisaväärtust juurde panema. Nii mängulised nagu 1. klassi loodusõpetuse tööraamat, nad ei tule.

«Pakume erinevaid versioone ja vaatame, missugune on tagasiside, sest ei tahaks musta auku toota,» lausus Haljamaa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles