Õbluke sakslanna eestlasi kimbutamas

Oliver Lomp
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maailma kiireim naismootorattur sakslanna Nina Prinz sai Kuressaare lennuväljale loodud rajal võistlemiseks Andres Sikkali Yamaha R-1.
Maailma kiireim naismootorattur sakslanna Nina Prinz sai Kuressaare lennuväljale loodud rajal võistlemiseks Andres Sikkali Yamaha R-1. Foto: Peeter Langovits

Saksamaa ringrajasõitja Nina Prinz asub starti laupäeval Saaremaal toimuval ringrajavõistlusel «Hauster Racing Weekend 2008», et teha tuul alla Eesti motomeestele.

«Kuna ta viimasel võistlusel edestas tugevat soomlast Kari Vehniäinenit, kes on umbes samal tasemel Eesti parima ringrajamehe Marko Rohtlaanega, siis võib teda võistluse favoriidiks pidada,» tunnistas eestlaste nimekaimana Saaremaal startiv Hanno Velt. «Loodame talle kõva vastupanu osutada.»


Kuna õbluke Prinz ei tea Eesti motosõitjatest suurt midagi, siis ta ei oska oma šansse päris õigesti hinnata, lisades, et hea sõidu korral on kõik võimalik.


«Kui mulle antakse korralik masin, siis võin teha päris hea võistluse,» arvas sakslanna.
Prinzi üks Eestisse toomise mõte oligi, et tsiklinaisest võiks saada juba eelmisel aastal suhteliselt suure publiku raja äärde toonud võistluse tõmbenumber.

Sakslanna tingimuseks oli, et talle antakse piisavalt hea ratas ja korralikud tingimused. Nii saigi Prinz Andres Sikkali Yamaha R-1 tsikli, millega eestlane möödunud pühapäeval Soomes nii õnnetult kukkus, et koguni haiglaravile sattus. Masin ise on korras ning stardivalmis.


Maailma kiireim


«Saksamaal sõidan küll nõks kõvema rattaga, kuid üldiselt olen rahul,» rääkis ka kodustes sarjades Yamahat ohjav Prinz.

«Kuigi nii mootor, pidurid kui ka palju muud on harjumuspärasest nõrgemad, usun, et suudan siin oleva masinaga konkurentsis püsida.» Lisaks on üks Eesti ettevõte sakslanna siinoleku ajaks andnud tema kasutusse luksusliku varustusega bussi, millega hea pikki otsi Tallinnast Saaremaale nautida .

Koos meestega võistlemine ei ole 25-aastasele sakslannale uus kogemus. Lisaks sellele, et ta on valitsev naiste Euroopa meister ringrajasõidus, osaleb ta ka IDM-sarjas Superbike Yamaha Motor Deutschlandi võistkonnas, kus mitmeid kordi jõudnud ka punktikohale. Viie etapi järel on ta 33 osaleja seas 15. kohal.


Viimasel etapil Austrias Salzburgringil sõitis ta kvalifikatsioonis välja seitsmenda aja ning sai kahes sõidus vastavalt seitsmenda ja üheksanda koha. Kuna ta on karjääri jooksul peaaegu kõik saavutanud, siis ei oskagi ta enda ambitsioone välja tuua.


«Selge see, et tahaksin ka meestesarjas võita, kuid see ei ole nii lihtne. Võrreldes naistesõiduga – seal mind kutsutakse ju maailma kiireimaks – on tempo hoopis teine ning mehed on palju julgemad gaasi vajutama.

Kui ma naiste sõidus ei tee vigu, võidan alati,» tunnistas Prinz, kes kutsus Eestisse endaga kaasa kaks tuttavat mehaanikut. «Pealegi on see ala piisavalt raske, et ma ei tea, kaua ma üldse jätkata suudan.»


Alustas võidusõitmist ise


Erinevalt paljudest motopõlvkondadest ei olnud Prinzi suguvõsas sellist traditsiooni, et peaks kindlasti minema asfaldi peale võidu sõitma. Ainuke inimene, kes mootorispordiga tegemist tegi, oli Prinzi sõnul tema isa, kes harrastas jäärajasõitu.


«Tema ei osalenud kunagi professionaalsel tasemel,» selgitas Prinz. «Ta võttis seda kõike rohkem hobina.»


Saksa motokuninganna täpselt ei mäleta, millal tõsine huvi praegu armastatud ala vastu tekkis, kuid pisik jäi külge üsna noorelt. Juba 11-aastasena tegi ta debüüdi Pocket Bike’i (miniatuursed mootorrattad) ringrajasarjas, mis päädis debüüthooajal kokkuvõttes kolmanda kohaga.


«Alustasin harjutamist väga noorelt,» rääkis Prinz, kes võistlusväliselt eelistab küll liiklemist neljarattalisel masinal. «Mul hakkas kohe üsna hästi välja tulema ning enam ei saanudki ratta seljast ära.»

Nina Prinz
•    Sünniaeg: 5. november 1982
•    Pikkus: 175 cm
•    Kaal: 68 kg
•    Rahvus: sakslanna
•    Elukoht: Mannheim/Leutkirch
•    Lemmik ringrada: Mugello, Itaalia
•    Esimene võistlusratas: Pocket-­Bike
•    Suurim saavutus: 2007 naiste mootorrataste ringrajasõidu Euroopa meister masinaklassis Superstock 1000
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles