Tallinnas «käärib» järjekordne riigihange

Vootele Päi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keskerakonna esimehe Edgar Savisaare valimisreklaamid Tallinnas..
Keskerakonna esimehe Edgar Savisaare valimisreklaamid Tallinnas.. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Relaamiagentuuride seas tekitab paksu verd Tallinna keskkonnaameti korraldatud riigihanke konkurss, millega soovitakse osta enam kui 1,4 miljoni krooni eest reklaamikampaaniaid lähiaja üritustele.

Reklaamibüroodelt oodati mahukaid projekte kahe nädala jooksul, konkursi lõpptähtaeg on täna. Hanke tingimused on reklaamiinimeste sõnul ennekuulmatud.


Eesti Reklaamiagentuuride Liidu juhatuse liikme Katrin Kulli sõnul paistab konkursi tingimustest läbi kas mõne ametniku asjatundmatus või midagi veel hullemat.


«Nagu oleks ehitushanke dokumendipõhjale uue hanke nimi kirjutatud,» väljendas Kull imestust selle üle, et linn nõuab osalejatelt töötajate haridust tõendavaid dokumente, dokumente varasemate riigihangete täitmise kohta ning koguni nende tehingute maksumust. «Viimase nõudmise puhul on enamiku firmade jaoks tegemist konfidentsiaal­se infoga,» tõdes Kull.


Tema sõnul kahtlustavad reklaamibürood, et kulisside taga on linnavalitsus otsuse teinud ning sarnaselt kuutaguse kioskijuhtumiga on konkursi korraldamine vaid formaalsus.


Järelepärimisele konkursi tähtaegade kohta sai Kull linna keskkonnaameti heakorra ja investeeringute sektori vanemspetsialistilt Triinu Saumilt bürokraatiamaigulise vastuse. Nimelt ei olevat võimalik konkursi tähtaega pikendada, sest «hankija ei või anda nõustumust hankelepingu sõlmimiseks enne 14 päeva möödumist pakkumise edukaks tunnistamise otsuse kohta teate edastamist».


Inimkeeles võiks öeldu tähendada, et linnavalitsusel kulub kaks nädalat, selgitamaks hanke saaja. Reklaamibüroodele anti sama arv päevi projektide esitamiseks, mis hõlmasid reklaamikavade koostamist ja eskiiside joonistamist.


Hanke suurus on üle 1,4 miljoni krooni ning see jaguneb omakorda kolmeks: lemmiklooma, autovaba nädala ja prügihundi meediaplaanid ning nendega seonduvate ürituste korraldamine.


«Arvan, et antud tingimustel kulutatakse paljude inimeste aega mõttetule paberimajandusele ja tulemus on küsitav,» ütles Kull. On raske loota tipptaset kahe nädalaga, eriti arvestades tõika, et paljude reklaamifirmade töötajad naudivad praegu suvepuhkust.


«Nii kehtib maksumaksja raha eest tellitavate kampaaniate puhul endiselt habemega ütlemine: ma tean, et pool mu reklaamirahast on mõttetult raisatud, aga ma ei tea, kumb pool,» sõnas Kull.


Linnavalitsusest ei õnnestunud Postimehel eilse tööpäeva jooksul kommentaari saada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles