Tööandjate Keskliit: vene keelt tuleb rohkem väärtustada

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sõnaraamatud
Sõnaraamatud Foto: Peeter Langovits

Postimees.ee poole pöördus mees, kelle sõnul on tema töötul kaasal keeruline uut ametit leida, sest enamus tööpakkujaid soovivad vene keele oskust.

Eesti Tööandjate Keskliidu väitel eeldavad kohalikud tööandjad eesti rahvusest töötajatelt vene või mõne muu keele oskust samavõrd, kui nad eeldavad vene rahvusest töötajatelt eesti või mõne muu keele oskust, kui see on tööülesannete täitmiseks vajalik.

Tööandjate Keskliidu juhataja Tarmo Kriis nentis, et kuigi vene keele õpetamise tähtsus eesti koolides on langenud ja õpilaste huvi selle õppimise vastu on madal, on vene keel üks kohalikke keeli ja kindlasti üks maailma tähtsusega keel.

«Seda tuleb rohkem väärtustada, kuna selle järele püsib nõudlus nii tööturul kui ka igapäevases suhtluses,» sõnas Kriis.

Kõige olulisemaks peab Kriis erinevate keelte oskus klienditeeninduses, kus kliendisuhte osapooled peavad üksteisest aru saama ning kliendil peab olema mugav end väljendada, et saada teenust, kaupa, infot või tagasisidet.

Lisaks turismindusele tuleb vastavaid keeli osata välisturgudele suunatud ettevõtetes, samuti võib võõrkeel olla kas osaliseks või peamiseks töökeeleks välisosalusega või -omanikega ettevõtetes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles