Asmeri jätkamine BMWs küsimärgi all

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pole võimatu, et Marko Asmer järgmisel hooajal BMW Sauberi vormelisse enam istuda ei saa.
Pole võimatu, et Marko Asmer järgmisel hooajal BMW Sauberi vormelisse enam istuda ei saa. Foto: Liis Treimann

«Üsna tõenäoline, et Marko ei jätka BMW Sauberi testisõitjana,» avaldas Marko Asmeri isa Toivo Asmer. Veebruari alguses BMW testisõitjaks saanud eestlase tulevik tipptiimis on veel lahtine.


Üks mis kindel, vähemalt kuni 2008. aasta lõpuni on Asmer BMW palgal. Pärast seda on meeskonnal õigus eestlane ametist vabastada. Mis saab sealt edasi, ei tea veel keegi.


«Ma olen vormel-1 sarjas sees, ma pole siit veel kuhugi läinud. Praegu on vara öelda, mis saab järgmisel aastal. Hooaeg kestab, testid käivad,» avaldas Marko Asmer. Isa Toivo Asmeri hinnangul pole pojal järgmist aastat vaadates mingisugust kindlust.


«Mul endal on selline tunne, et BMW ei vaja järgmisel hooajal Markot enam. Üsna tõenäoline, et ta selles ametis ei jätka,» sõnas Toivo Asmer.


Koht likvideeritakse


Põhjuseid on mitmeid. Kes arvas, et eestlane ei tule oma tööga toime, see eksib. Asmer on testisõitjana palju kiidusõnu pälvinud. Kaks nädalat tagasi peetud Jerezi testil püstitas ta 1.20,189ga päeva kiireima aja.


Ent see pole koha säilitamiseks piisav. Ka autospordi kuninglikus sarjas hakatakse kulusid kärpima. See on prioriteet. Esimesi samme on juba astutud – testisõidu kilometraaži on vähendatud.


BMW-l on praegu palgal kaks testisõitjat – austerlane Christian Klien ning Asmer. Eestlase tulekuga sai meeskond juurde ka lisatestikilomeetreid, mida järg­misel hooajal enam ei lisandu.


Toivo Asmeri hinnangul pole võimatu, et üks testisõitjate kohtadest üldse likvideeritakse. Põhisõitjaks saamisest ei tasu praegu seisu juures aga unistadagi – nii Robert Kubica kui ka Nick Heidfeld kuuluvad maailma parimate sõitjate hulka.


«Keegi pole meile midagi vihjanud. Aga ise arvame, et see on asjade loogiline käik. Ei maksa sinisilmne olla ja loota, et keegi nüüd kangesti vajab meie teeneid,» arutles Toivo Asmer.


Vormel-1 maailmas on 20 põhisõitjat. Ükski neist ei loovuta oma kohta vabatahtlikult. Praegu oodatakse eelkõige kahekordse maailmameistri Fernando Alonso järel. Asmerile on see ülioluline punkt, sest pole võimatu, et hispaanlane otsustab BMWga liituda.


«Juhul, kui Nick Heidfeld vahetatakse Alonso vastu välja, siis võib eeldada, et sakslasele pakutakse reservsõitja kohta. Ja siis pole ei Klienil ega ka Markol kohta,» selgitas Toivo Asmer.


Selge on aga see, et ühegi teise tippmeeskonnaga briti vormel-3 sarja maailmameistril liituda pole võimalik. Põhjus on lihtne – kõikidel meeskondadel on oma noortetiimid, mis kiireid sõitjaid tulvil. Möödunud aastal sõlmitud leping sidus 24-aastase eestlase edaspidiseks BMWga.


Juhul, kui selles meeskonnas kohta enam pole, siis tuleb hakata teistes sarjades maad uurima. Variante on mitmeid – alustades GP2 sarjaga ning lõpetades DTMi ning World Series by Renault'ga.


Uks pole kinni


Parimaks võimaluseks oleks eestlase jaoks GP2 sari. Nii nagu tänavusel hooajal, ei kavatse Asmerid GP2ga enam liituda.


Asmer liitus sarjaga poole pealt ning ülejäänud sõitjatel olid selleks ajaks ettevalmistus ja mitmed testiperioodid läbi. Ühtlasi oli tegemist keskpärase meeskonnaga. Nüüd minnakse üksnes juhul, kui saadakse võimalus tippmeeskonnaga liituda, püüda sarja võidu abil kohta vormel-1 maailma.


Selle tõenäousust peab Toivo Asmer aga üsna võimatuks. «Kes selle eest ja miks on nõus maksma? Need on kulutused, millest ei tasu unistadagi,» sõnas Toivo Asmer ja lisas: «Ega me püssi põõsasse ei viska. Vormel-1 sarja uks pole lõplikult kinni. See pole nii, et kui nüüd on kõik, siis pole võimalik sarja enam naasta.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles