Liiklusohutuse spetsialist: Hiiumaa õnnetuse põhjustasid ilmselt talviselt kitsad teeolud

Kadri Ratt
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veoki ja sõiduauto avarii Hiiumaal, milles hukkus kolm inimest.
Veoki ja sõiduauto avarii Hiiumaal, milles hukkus kolm inimest. Foto: Politsei

Vahetult pärast Hiiumaa kolme hukkunuga traagilist liiklusõnnetust sündmuskohal käinud maanteeameti Kärdla esinduse liiklusohutuse peaspetsialist Tiit Harjak tõdes, et õnnetuse põhjustasid ilmselt kitsad teeolud.

Harjak rääkis Postimees.ee´le, et tee oli õnnetuspaigas sirge, laugem kurv jäi umbes 200 meetri kaugusele. Neli sõidujälge olid valdavalt kuivad, kohati esines jäälaike. Mõlemale poole tee äärtesse olid tekkinud umbes kolmesentimeetrised servad, mis spetsialisti sõnul jääb normide piiridesse.

Harjak leidis, et tee kuiv ja puhas ala võis sõidukijuhi ohutustunde jaoks liiga kitsaks jääda ning tema hinnangul võiski see olla ka õnnetuse üheks põhjuseks. Tema arvates võis autojuht vastutulevat veokit märgates ning kitsaid teeolusid arvestades pabinasse sattuda, mistõttu ta vajutas pidurit. Selle tagajärjel aga sattus auto haagis libisemisse ja sööstis lumevalli ning auto kaotas juhitavuse.

Kokkupõrke hetkel oli auto Harjaki sõnul risti vastassuunavööndis. «Jälgede järgi oli näha, et veokijuht oli üritanud täiesti paremale teeserva sõita,» lisas ta.

Lääne ringkonnaprokuratuuri pressinõunik Annely Erm kinnitas Postimees.ee´le, et esialgseil andmeil auto tõepoolest kaotas libeduse tõttu juhitavuse ja kaldus vastassuunavööndisse. Õnnetuse täpsemate asjaolude uurimine tema sõnul jätkub.

Heltermaa-Kärdla maantee on II seisunditasandiga riigimaantee. Mida suurem on liiklus mingil maanteelõigul, seda kõrgem on nõutav seisunditase ning sellest omakorda oleneb tehtavate hooldustööde maht ja koosseis.

II seisunditasemega maanteel on aasta keskmine liiklussageduse 1000 autot ööpäevas. Seal tehakse küll regulaarset libedusetõrjet, kuid eesmärgiks ei ole sõidujälgede lume- ja jäävabana hoidmine, vaid tagada tuleb haardeteguri väärtus 0,25.

II seisunditasemega maanteel on ka pikemad hooldustsükli ajad – lumetõrjel 12 tundi alates lumesaju või tuisu lõpust ja libedustõrjel kaheksa tundi pärast libeduse tekkimist.

Viimase aja üks rängemaid liiklusõnnetusi juhtus reedel kella 15.55 ajal Heltermaa–Kärdla–Luidja tee 8. kilomeetril, kus kokku põrkasid veoauto ja sõiduauto Suzuki Grand Vitara. Politsei andmeil oli veoauto teel Heltermaa poole ning sõiduauto Kärdla poole.

Õnnetuses hukkusid autot juhtinud 49-aastane mees, 43-aastane naine ja 13-aastane neiu, kõik olid ühe pere liikmed.

Copy
Tagasi üles