Ähvardustest heitunud rongijuht kukkus tööl kokku

Risto Berendson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vedurijuhtide usaldusisik Arbo Parve süüdistab ettevõtet vedurijuhtide tagantsundimises, mille tagajärjel on inimesed surmani väsinud ja katastroof käeulatuses.
Vedurijuhtide usaldusisik Arbo Parve süüdistab ettevõtet vedurijuhtide tagantsundimises, mille tagajärjel on inimesed surmani väsinud ja katastroof käeulatuses. Foto: Liis Treimann

Edelaraudtees käiv vaidlus palgatõusu nõudva ametiühingu ja ettevõtte juhtkonna vahel kulmineerus laupäeval sellega, et konfliktis kahe tule vahele jäänud vedurijuht kukkus rongijaamas otse tööpostil südamerütmihäire tõttu kokku ja viidi haiglasse.

Konflikt Edelaraudtee juhtkonna ja ametiühingu vahel algas sellest, kui keskeltläbi 600 eurot kuus teenivad vedurijuhid soovisid ettevõtte väitel kolmandiku võrra palka juurde.

Et vedurijuhtide palgad masu ajal ei langenud, suhtus ettevõtte juhtkond palgatõususoovi tõrjuvalt. Nii otsustasidki vedurijuhid juhtkonna survestamiseks võtta kasutusele meetodi, et keegi «haigestub» viimasel hetkel ja ülejäänud keelduvad teda tööl asendamast. Nii väidab vähemalt Edelaraudtee juhtkond, nimetades seesugust käitumist varjatud streigiks.

Edelaraudtee reisiteeninduse juhi Priit Hariku sõnul on neil selliste «haigestumiste» tõttu tulnud juba mitu reisirongi bussiga asendada. «Reisijate seisukohalt on niisugused muutused kindlasti kõige halvem variant,» ütleb Harik.

Edelaraudtee vedurimeeste usaldusisiku Arbo Parve väitel hakkas ettevõte märtsis vedurijuhtidele survet avaldama, lastes lisatööst keeldujate puhul käiku vallandamisähvardused. «Et ukse taga pidi järjekord mehi ootama,» ütleb Parve.

Selline psühholoogiline survestamine lõppes aga laupäeval üsna õnnetult ühele vedurijuhile, kes töökoha kaotuse hirmus andis nõusoleku oma graafikujärgsel vabal päeval  – esmaspäeval –  siiski tööle minna.

Parve sõnul olevat tööandja ähvardanud vedurijuhti keeldumise korral tööst ilma jätta, kuna tol olevat tööandjale siiamaani esitamata vedurijuhi lubade koopia. «See oli nii-öelda otsitud põhjus,» ütleb Parve.

Kui vedurijuht tööandja survele allus ja pakutud tööotsa vastu võttis, tabas teda aga pahaste kolleegide süüdistuste laviin. Nagu mehe omaksed Postimehele kinnitasid, tipnesid vedurijuhile tehtud telefonikõned ähvardustega reetur «kasti lüüa» ehk ära tappa.

Nii juhtuski laupäeval, et psühholoogilisest survest räsitud meest tabas otse tööpostil terviserike ja ta kukkus vedurijuhi abi silmade all kokku. Õnneks juhtus see jaamas rongi seismise ajal ja reisijad ohtu ei sattunud. Haiglas diagnoositi vedurijuhil üleväsimus, stressist tingitud ülepinge, kõrge vererõhk ja südamerütmihäired.

Praegu kodus haiguslehel oleva mehega juhtunut loodab ametiühing nüüd kasutada relvana, saavutamaks liikmetele soovitud palgatõusu, viidates kokkukukkunud töötaja üleväsimusele pingelisest graafiku ja tööandja surve tõttu.

Vastulöögina tööliste nõudmistele valmistab Edelaraudtee juhtkond aga ette kuriteoavaldust prokuratuuri, sest tööandja hinnangul viisid vedurijuhi kokkukukkumiseni siiski kolleegide vägivallaähvardused.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles