Päevatoimetaja:
Emilie Haljas
Saada vihje

Kehala ralliüritus polnud alaliidus kirjas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kogenud rallimees Aleksander Käo kihutas neljapäeval kahele inimesele saatuslikuks saanud trampliinil ka nädalapäevad varem peetud rallisprindi võistlustel.
Kogenud rallimees Aleksander Käo kihutas neljapäeval kahele inimesele saatuslikuks saanud trampliinil ka nädalapäevad varem peetud rallisprindi võistlustel. Foto: Karmen Vesselov

Neljapäeva pärastlõunal Kehalas ralliautoga toetajate sõidutamine polnud autospordiliidus registreeritud ning seetõttu ei laiene kahe inimese surmaga lõppenud õnnetusele alaliidu kindlustus.


Lisaks sellele ei toimunud sõit mitte ringrajal, vaid sellele viival teel, mis kuulub Virumaa Teataja andmetel Riigimetsa Majandamise Keskusele (RMK).


Viru Ringkonnaprokuratuuri Rakvere osakonna prokurör Marge Voogma ütles Virumaa Teatajale, et kui politsei selgitab välja, et tegu oli avaliku teega, siis hakatakse õnnetust menetelema kui tavalist liiklusõnnetust.

Esialgu uuritakse seda kui surma põhjustamist ettevaatamatuse tõttu.
Eesti Autospordiliidu peasekretäri asetäitja Priit Pallo teada püüdis kogenud rallisõitja Aleksander Käo otsida Lääne-Virumaalt uusi toetajaid. Võimalikes sponsorites suurema huvi tekitamiseks sõidutati neid piloodi kõrvalistmel.


Asjaolude kokkulangemine


Paraku polnud üritus kohalikus alaliidus registreeritud. Pallo sõnul polegi see kohustuslik, piisab vaid teede liikluseks sulgemisest.


«Registreerimisega kaasneb turvaplaani koostamine ja selle kinnitamine. Sel juhul saame õnnetuse korral tagada kindlustuse,» selgitas Pallo.

«Omal käel korraldatud sõitudele kindlustusekaitse ei laiene.» Treeningu ja sponsorite lõbustamise ühendamine on üsna tavaline, suuremad üritused registreeritakse tavaliselt alaliidus.


Piloot ja kaardilugeja sõidavad raja paar korda läbi ning proovivad auto eri seadistusi. Seejärel vabastab kaardilugeja oma istme toetajatele. «Aastas registreeritakse meie juures umbes 35 sellist üritust. Palju neid tegelikult korraldatakse, pole teada,» sõnas Pallo.


Eesti Autospordiliidu peasekretär Arno Sillat tunnistas, et tavaliselt pole sponsorite sõidutamise juurde tellitud ka kiirabi ega politsei valvet.

Neljapäeva õhtul õnnetusest kuuldes mõtles Sillat tulevikus reeglite karmistamisele. Eile oli ta siiski seisukohal, et liigse bürok­raatia tekitamisest pole juhuslike õnnetuste vältimisel abi.


«Lõpuks tekib ikkagi küsimus, kas on tegemist esitluse, sponsorite sõidutamise või treeninguga,» mõtiskles Sillat. «Kehalaski polnud ju treening, kus autost viimast võtta. Sponsoreid sõidutades ei hakka ükski juht liigselt kihutama.»


Ilmselt ei osanud keegi aimata, et Käo kaotab pärast väikest hüpet auto üle kontrolli ja kihutab otsa raja ääres seisnud inimestele. Ka Sillat ja Pallo ei mõistnud traagilist õnnetust seletada muuga kui asjaolude väga halva kokkulangemisega.


Pallo ei suutnud kuidagi mõista, kuidas üks hukkunu, tema hea sõber ning rallit peensusteni tundev Riho Luik (44) vaatamiseks just sellise koha valis.


«Pärast hüpet võib auto väga kergesti käest minna, sellises kohas on alati targem puude taha varjuda,» nentis ta. «Mingil juhul ei saa juhtunus süüdistada pilooti. Praegu ei tea keegi, miks just nii läks.»


Toetaja kõrvalistmel


«Piloodi kõrvalistmel sõitmine on üks väheseid asju, mida rallimees saab oma sponsoritele ja nende lähedastele pakkuda,» märkis Pallo.


Väidetavalt istus õnnetuse ajal Käo kõrvalistmel 11-aastane poiss, kes viga ei saanud. Lisaks Luigele hukkus ülerullunud auto all ka Rakvere Tööriista Marketi kaupluse juhataja Tõnu Lahi (65), kes esindas Käo toetajafirmat IKH (Isojoen Konehalli OY).


Virumaa Teataja andmetel oli tegu kultuurihuvilise laia silmaringiga ja äärmiselt särtsu täis inimesega, kes oli samal päeval õhtul töölt lahkudes hüüdnud poe ostujuhile Tiina Trestipile: «Ohhoo, tšau, homme näeme!» Selle peale vastas Trestip, et kes teab.

Kommentaarid
Tagasi üles