Majanduslangus sõi pangast muuhulgas klientide kommid

Madis Filippov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reklaamkingituste valmistamisele pühendunud ASi Fifaa juhi Lauri Lillevarre sõnul vähenes tellimuste arv juba suvel. Jopede, kellade ja serviiside puhul on langus eriti märgatav.
Reklaamkingituste valmistamisele pühendunud ASi Fifaa juhi Lauri Lillevarre sõnul vähenes tellimuste arv juba suvel. Jopede, kellade ja serviiside puhul on langus eriti märgatav. Foto: Liis Treimann

Kui veel mõni aeg tagasi võis pangas käies üüratu teenustasu juures lohutust leida peoga komme tasku pistes, siis praegu peab laenuprobleemidest mõru maigu suhu saanud kliendile piisama üksnes telleri naeratusest.


Majandusseis on ikka väga raske – kommid on Swedbanki lettidelt kadunud.



«Nagu enamik ettevõtteid praeguses majandusolukorras, vaatame ka meie oma kulusid üle,» selgitas panga kommunikatsioonispetsialist Laura Käesel, miks maiustuste jagamine ajalukku kirjutati. «Kuna oleme saanud oma klientidelt tagasisidet, et kommid meie teenindusele suuremat lisaväärtust ei anna, siis otsustasime igapäevaselt nendest ka loobuda.»



Teisi suurpanku mõru majandusseis magusast lahti ütlema veel sundinud ei ole. Ka Käesel lisas, et teatud puhkudel on kommid kontorites siiski olemas. Näiteks siis, kui kontoril on sünnipäev.



Kommid pole kaugeltki ainus meelehea, millest ettevõtted loobuvad. Firmadele nende logoga brändirõivaste ja suveniirtoodete reklaamkingituste valmistamisega tegeleva AS Fifaa juhatuse esimehe Lauri Lillevarre sõnul on ettevõte prognoosinud käibe vähenemist selleks aastaks vähemalt paarkümmend protsenti.



«Tellimusi hakkas vähem tulema juba mullu poole aasta pealt,» rääkis Lillevars. Odavamate toodetega, nagu näiteks T-särgid, on vähem probleeme, aga kallimaid tooteid, nagu jopesid, kelli, kohviserviise, veinikomplekte jms, ostetakse tagasihoidlikumalt.



«Usume, et nii nagu 1990. aastata alguses olid reklaamiturul peamised sõnumikandjad T-särgid ja kirjutusvahendid, saab see olema ka praegusel raskel ajal, sest need on selles äris nn esmatarbekaubad,» märkis Lillevars.



Seevastu äri- ja reklaamkingitustega tegeleva Ideahouse’i juhatuse liikme Gerli Auliku sõnul on neil tunduvalt vähenenud just tasside ja pastapliiatsite müük. Neid tellitakse hinnanguliselt ligi 70–80 protsenti vähem kui möödunud aastal. Kuigi firmade logoga tekstiilkauba müük läheb hästi ning eriti hinnas on kotid ja lühikeste varrukatega T-särgid, on probleeme sellelgi rindel.



«Üha enam tuleb ette, et tähtaegadest ei peeta kinni ja raha laekub oluliselt hiljem,» rääkis Aulik. See aeg ulatuvat nädalast kuudesse. Ka ei planeeri kliendid tellimusi enam kuid ette nagu varem.



Ettevõtte Reklaamikink tegevjuhi Ago Kure sõnul on avalik sektor end kokku tõmmanud. «Õnneks pole meil kliendibaasis ehitusfirmasid ja see langus jäi tulemata, seevastu riigitellimused vähenevad,» märkis ta.



Täpsemaid andmeid Kurg veel küll öelda ei osanud, kuid vähenemine ei pidavat käima niivõrd toote kaupa, kui et lihtsalt kogused on väiksemad.



Tekkinud olevat ka uus tendents. «Enam ei tehta koostöölahendusi, vaid saadetakse suurele hulgale firmadele hinnapäringuid,» rääkis Kurg. «See tähendab meile palju tühja tööd.»



Kui kaua selline seis kesta võib, ettevõtete juhid kindlalt pakkuda ei julge. Aasta, kaks – kes teab?



Lootusekiir võib hakata taas kevadisemalt paistma, kui panka astudes tervitab kliente kausitäis piparmündikomme.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles