Veetoruleke hoidis Superstari tunde Soome lahe keskel

Madis Filippov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Superstar mahutab 2080 reisijat ja 1930 liinimeetrit sõidukeid.
Superstar mahutab 2080 reisijat ja 1930 liinimeetrit sõidukeid. Foto: Tallink.

Soome lahe vallutas eile tihe udu, mida läbistasid iga paari sekundi tagant kuskilt kajavad sireenid. Need viitasid kummituslaevana õõtsuvale alusele, mis üritas end nähtavaks teha.


Laevaga Tallink Superstar jõuab üldjuhul Tallinnast Helsingisse kahe tunniga. Eile venis reis kaks tundi pikemaks, mistõttu jõudis Soomes kell 9.30 silduma pidanud laev kohale alles 11.30.



Kell 8.45 läksid Helsingi majaka lähedale jõudnud laevas lambid pimedaks. Väljas oli udu ja reisijate muret süvendasid sekundiliste vahedega halvaendeliselt pasundavad sireenid.



Eile Superstari pardal oma 23. sünnipäeva pidanud Elver Loho andis oma iPodiga internetiblogis toimuvast ülevaate reaalajas. «Huvitav oli see, et kuigi vahepeal ei saanud isegi telefoniga rääkida, siis wifi oli kogu aeg olemas,» rääkis ta.



Kahe tunni jooksul vilkus vahel veidi ka elekter. See ei tähendanud siiski täielikku pimedust, vaid aeg-ajalt hakkasid kõik lambid põlema, kuid suurema osa ajast valgustasid varugeneraatoritel töötava avariisüsteemi väiksemad lambid.



Mitmed katsed mootorit käivitada lõppesid järjekordse vaikusega. Esimene lootusekiir paistis siis, kui pärast tunnist paigalseisu mootorid taas viivuks tööle hakkasid.



Loho hinnangul käitus laevameeskond laitmatult ning reisijad paanikamärke ei näidanud. «Läbi valjuhääldi kõlas iga viie minuti tagant, et laeval on elektriga probleemid ja et parandustööd käivad,» rääkis ta.



Tallinki kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul oli Superstari tehnilise rikke põhjuseks probleem abimasinate jahutussüsteemi torustikuga. «Juhtumi ajal aset leidnud elektrikatkestus kestis mitte enam kui mõni minut, kuni varugeneraatori käivitumiseni,» lisas ta.



Postimehe andmetel lekkis abimasinaid jahutava magevee torustik, mistõttu see hakkas tühjenema. Enne kui abimasinate temperatuur ohtlikult kõrgeks tõusta jõudis, lülitas automaatika need välja. Seetõttu seiskusidki nii laeva elektrit tootvad abimasinad kui ka elektrit tarbivad peamasinad.



Kahetunnise ootamise järel suutis meeskond rikke kõrvaldada ning laev asus teele, jõudes poole kaheteistkümneks sihtkohta. Laevas oli 342 reisijat ja 119 meeskonnaliiget.



Pärast südapäeva läks 2007. aastal Itaalias ehitatud kiire reisilaev Superstar tõrgeteta juba järgmisele reisile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles