Liisitud sõidukit kasuta alati heaperemehelikult

Sirje Niitra
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuhi Arno Sillati sõnul tuleb liisitud vara kasutada nagu enda oma ehk igati heaperemehelikult, sest nii välditakse hilisemaid probleeme. «Kui klient on võtnud liisinguga kasutusele uue auto, ekspluateerinud seda korrektselt ja heaperemehelikult ning avarii juhtumisel lasknud auto korrastada tunnustatud töökojas, siis probleeme praktiliselt ei teki,» lausus Sillat.

Vaidlused tekivad, kui klient on võtnud näiteks liisingu kasutatud autole, mis on ostetud n-ö nurga tagant. Tavaliselt on sellisel autol vähendatud hodomeetri näitu ning vahel pole korralikult kõrvaldatud avarii jälgi. Kui need puudused ilmnevad, võib vigade küllalt kulukas kõrvaldamine jääda kliendi kaela.

Probleeme võib tekkida ka siis, kui klient on võtnud liisingu autole, mille kulu on tema võimekuse piiril. Kui sellise kliendi süül juhtub avarii, ei jõuda klient tasuda kaskokindlustuse omavastutust ning otsitakse remondimehed, kellega saab kokku leppida omavastuse peitmises kindlustusseltsile esitatava arve sisse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles