Läti leht Latvijas Avīze: on eepilisust ja sügavust

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elmo Nüganen.
Elmo Nüganen. Foto: SCANPIX

Lavastuses on nii eepilist ulatust kui ka selget sügavat mõõdet. Kuid kõige tähtsam – meil palutakse jälgida kahe armastava inimese suhteid. Karini ja Indreku dialoogides on psühholoogilise teatri sügavust, need on pingestatud ja peegeldavad väga täpselt tegelaskujude seesmisi üleelamisi. Dita Lūriņa ja Uldis Anže on Elmo Nüganenile tõelised mõttekaaslased, mõlemad avavad end täiesti uuest küljest.

Ka kogu näitlejaansambel on Nüganenile hea liitlane. Nende kaudu avaneb täpne ja elav pilt 1930ndate linnaelust, mida näidatakse kergete grotesksete aktsentidega. Ansambel töötab kui hea koor, kuid selles kerkivad esile ka värvikad episoodilised rollid. Näiteks Ģirts Jakovļevs suursaadikuna – ta on hallipäine härrasmees, kes viibib kõikjal, on alati valmis kedagi esindama hoolimata sellest, et suuremat aimu ümberringi toimuvast tal pole.

Väga oluline on Andris Freibergsi lavakujundus: tegevuspaigaks on panga ootesaal, mida ääristavad kassaluukidega teeninduslauad. Niimoodi näidatakse ärimaailma, kus kõike määravad raha ja inimesed, kellele see kuulub.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles