Lugeja soovitab: kesklinna läbivad ühissõidukiliinid tuleb ühendada

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Varahommikune bussisõit Pärnu maanteel.
Varahommikune bussisõit Pärnu maanteel. Foto: Toomas Huik

Postimehe üleskutsele vastanud lugeja soovitab kesklinna läbivad ühissõidukiliinid omavahel ühendada, see säästaks sõitjaid ebamugavatest ümberistumistest.


Praegu on selleks, et ühest linna servast teise jõuda, vaja üldjuhul ümber istuda. Linna ida- ja lääneosa ühendavad ainult liinid nr 5 (mida on samuti poolitada tahetud), 12 ja 13. Samal ajal läheb kesklinnast pidevalt busse nii ühele kui ka teisele poole. Ümberistumine on tihti ebamugav, kuna lõpp-peatused on laiali pillutatud (näiteks 36. bussi lõpp-peatus on üks peatus enne Viru keskust ja Laikmaa tänavat, kust käib palju busse Piritale ja Lasnamäele). Kindlasti nõuaks täpsemalt analüüsi, mis liinid täpsemalt omavahel ühendada. Võib-olla alustada ekspressidest?

Lisaks paremale ühendusele linnaosade vahel, nagu Õismäe-Narva mnt., Lasnamäe-Pelgulinn jne, parandaks see ka ühendust eri linnaosadest kesklinna - näiteks saab praegu Lasnamäelt ja Piritalt ilusasti Tallinna Ülikooli juurde, aga mitte Vabaduse väljakule või Rahvusraamatukogu juurde.

Õismäelt või Mustamäelt tulles peab seevastu ümber istuma ja siis ainult paar peatust sõitma, et TLÜ juurde pääseda. Liinide ühendamise juures oleks veel selline pluss, et bussid läbiksid kesklinna kiiremini ja lõpp-peatuste koormus väheneks. See oleks lihtne moodus, kuidas praeguste ressursside juures (ilma busse lisamata ja marsruute kärpimata) luua palju parem kvaliteet.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles