Eriarstiabis ekslev patsient

Anneli Ammas
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Perearst Anneli Talvik.
Perearst Anneli Talvik. Foto: Tiina Kõrtsini/Õhtuleht

Perearstid tajuvad, kuidas viimase viie-seitsme aasta jooksul on olukord muutunud. «Väga paljud mu kolleegid – ja ma ise ka – tegid veel viis aastat tagasi nii, et korraldasid eriarstiaega ise – helistasid registratuuri või otse tuttavale eriarstile ja üritasid vaba aja saada,» meenutas perearstide seltsi juhatuse liige Anneli Talvik. «Oleme selle peaaegu lõpetanud, sest pole aega registratuuri telefoniliini otsas rippuda, ja teiseks on piinlik tuttavale ülekoormatud eriarstile helistada, et ta tuleks vastu, et mu patsient, kes tõesti abi vajab, vastu võtta.»


Haiglad hoiavad osa vastuvõtuaegu perearstide jaoks, et tõesti kiiret abi vajavad patsiendid perearsti abil eriarsti juurde pääseksid. Kui see süsteem loodi, tuligi ajuti kergendus, kuid peagi selgus, et nõudlus on pakkumisest palju suurem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles