Topi liiklussõlme ehitus võib alata järgmisel aastal

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Topi liiklussõlm.
Topi liiklussõlm. Foto: K-Projekt

Järgmise aasta oktoobri lõpus peaks plaanide järgi ühele poole saama Tallinna suurima ehk Ülemiste liiklussõlme ehitus. Võimalik, et veel enne seda algab aga Topi suurejoonelise liiklusrajatise väljaehitamine Laagri aleviku läheduses.

Topi liiklussõlme projekteerimist alusati juba 2005. aastal ning tänavu aasta algul jõuti isegi esimese ehitushankeni, kuid siis jäi kõik pooleli, sest projekt tuli liiga grandioosne ning ehitamine oleks läinud üleliia kalliks.

Topi liiklussõlme puhul on tegemist projektiga, milles osaleb nii riik kui erakapital. Nimelt on tegemist firma Trigon Capital tütarettevõttega Chester Universal, kes tahab Laagri aleviku lähedale Pärnu maantee äärde rajada rohkem kui 60 hektari suurusele maa-alale hiiglasliku kaubandus- ja äriala. Niisuguse ettevõtmise eeldus on aga seal korraliku ja kaasaja nõuetele vastava liiklussõlme väljaehitamine.

Saue vallavalitsuse ehitus-, planeerimise ja arenguosakonna juhataja Kalle Pungas ütles Postimehele, et niisuguse liiklussõlme rajamise algatus tuli ikka riigilt, kuid vald on Laagri aleviku möödasõidutee rajamisest loomulikult huvitatud.

Pungase sõnul oli valla soov, et liiklussõlme koosseisu lülitatakse ka Alliku-Laagri-Hüüru maantee ja Instituudi tee ühenduse ehitamine. See oleks täiesti uus tee, mis juhiks liiklussõlme läbiva transiitliikluse Laagri alevikust mööda.

Ta lisas, et kogu liiklussõlme ehitust tuleb vaadelda tervikuna, sest kui rajatakse vaid esimene teelõik, siis Laagri aleviku sisetänavad ei suudaks vastu võtta transiitliiklust.

Maanteeameti avalike suhete juht Allan Kasesalu vastas Postimehe küsimustele nii ameti kui projekti autori, K-Projekti eest.

Kasesalu sõnul on Topi liiklussõlme puhul tõesti tegemist PPP- projektiga (public-private-partnership), millest OÜ Chester Universal rahastab vaid seitse protsenti, millele lisanduvad projekteerimiskulud. Kuna hanked on alles tulemas, siis praegu ei saa rääkida ka ehituse kogumaksumusest. Hinnanguliselt kujuneb selleks ligikaudu 12,5 miljonit eurot, millele lisandub Alliku-Laagri-Hüüru maantee ja Instituudi tee lõigu maksumus.

Kasesalu ütles, et maanteeamet kavatseb Topi liiklussõlme hanked välja kuulutada mitmes jaos, vastavalt projektide valmimisele. Esimene hange peaks avalikuks saama 2013. aasta alguses ning ehitustöödeni jõutakse ilmselt sama aasta kevadel.

Esmalt on kavas rajada jalakäijate tunnel Pärnu maantee alla Laagri Maksimarketi ja Rimi supermarketi vahel. Teisena läheb töösse Topi ristmik koos selle ja Juuliku-Tabasalu ühendustee 0,7 kilomeetri pikkuse lõiguga. Viimasena võetakse ette Alliku-Laagri-Hüüru kõrvalmaantee ja Instituudi tee ühendus, mille rajamiseks on 2013. - 2014. aastal kavas eramaid omandada. Selle lõigu ehitus peaks jääma 2015. aastasse. Projektide tellija ning kooskõlastaja on maanteeamet.

Topi liiklussõlme rajamise eesmärk on Laagri ja Pääsküla tänavate liikluskoormuse vähendamine ning Tallinnast läänepool asuvate lähivaldade elanike mugav liiklemine ringteel.

«Topi liiklussõlm on selle uue ringtee esimene etapp, mis ühendab Jälgimäe tee Laagri ja Alliku kõrvalmaanteega,» ütles Kasesalu. «Uus liiklussõlm suurendab oluliselt Pärnu maantee liiklusohutust tänu rajatavale jalakäijate tunnelile ning piirkonda lisanduvatele jalg- ja jalgrattateedele.»
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles