Dago Antov: kas tasuta ühistransport vähendab autode kasutamist?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TTÜ transpordi planeerimise õppetooli juhataja Dago Antov.
TTÜ transpordi planeerimise õppetooli juhataja Dago Antov. Foto: Mihkel Maripuu

Liiklusasjatundja, Tallinna Tehnikaülikooli professor Dago Antov kirjutab, et ühistranspordi kasuks otsustamisel mängib rolli mitu tingimust, hind on neist vaid üks.

Juba pea aasta tagasi tabas tallinlasi mõningase üllatusena uudis ideest rakendada Tallinnas tasuta ühistransporti. Veidi hiljem toimunud rahvaküsitluse (mida küll saab adekvaatseks küsitluseks pidada vaid suure reservatsiooniga) tulemusena kiitis arvamuse avaldajate enamus (75 protsenti) selle idee heaks, ja iseenesest pole selles ju mingit üllatust. Ilmselt oleks samasugune tulemus saavutatud ka mis tahes muus «tasuta teenuse» küsitluses – näiteks kas te soovite, et Tallinnas oleks lasteaiakohad tasuta või tasuta parkimine kesklinnas?

Üllatus oli see idee eelkõige neile, kes veidi rohkem kursis pealinna arenguplaanide ja -dokumentidega, sest kuni selle hetkeni ei leidunud (ja kardan, et ei leia praegugi) üheski arengudokumendis pisimatki viidet tasuta ühistranspordile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles