Harjumaal asuvad liinile uued bussid

Nils Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile oli suur osa Iveco bussidest veel tootja esinduses Laagris, aga Harjumaa ühistranspordikeskuse juhi Ago Kokseri sõnul on need valmis järgmisel reedel liinile minema.
Eile oli suur osa Iveco bussidest veel tootja esinduses Laagris, aga Harjumaa ühistranspordikeskuse juhi Ago Kokseri sõnul on need valmis järgmisel reedel liinile minema. Foto: Mihkel Maripuu

Järgmise reede hommikul vuravad Harjumaa bussiliinidele uhiuued Iveco bussid.

Esialgu läheb kokku 32 bussi Tallinna niinimetatud ida- ja lõunasuunale, 14. aprillist saavad neile lisaks 26 uut bussi linnast lääne poole jäävad liinid. Kõik need 58 Iveco bussi ei kuulugi vedajafirmadele, vaid need on nüüd erinevalt varasemast hoopis riigi omand. Bussid soetati Hispaaniast CO2 kvoodimüügirahaga.

Ehkki bussid on ühesugused, veavad inimesi liinidel erinevad firmad – ida- ja läänesuunal võitsid bussihanke Arvo Sarapuu Atko Grupi ettevõtted, lõunasuunal aga Sauelt välja kasvanud Samat. Niisiis sõidab inimene riigi bussis, mille roolis istub näiteks Samati bussijuht.

Linnalähiliinibussidel on Harjumaa Ühistranspordikeskuse tegevdirektori Ago Kokseri tavalisest linnaliinibussist rohkem istekohti (48), aga ka seisukohad. Bussid ei ole madalapõhjalised, ent samas on need kõik varustatud invatõstukitega.

Bussidel on peal automaatkliimaseadmed ja hanketingimuste kohaselt peavad need vähemasti viieaastase garantiiperioodi vältel ka töötama. «Kui kliimaseade läheb pärast viieaastast garantiiperioodi rikki, siis läheb see rikki – vahetamise nõuet meil ei ole,» ütles Kokser. Iveco bussid jäävad Harjumaa liinidele kaheksaks aastaks, sest just nii pikk on hankelepingu periood. Kokseri sõnul võib siiski juhtuda, et bussifirmad peavad kasutama mõnel liinil ka paari enda bussi, rääkimata varubussidest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles