Elektriauto kiirlaadija standard ei sobi Eestile

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestis rajatav laadimisvõrk kasutab CHAdeMO kiirlaadimise standardit, millel on kaks erinevat pistikut vahelduvvoolu tavalaadimise ja alalisvoolu kiirlaadimiseks.
Eestis rajatav laadimisvõrk kasutab CHAdeMO kiirlaadimise standardit, millel on kaks erinevat pistikut vahelduvvoolu tavalaadimise ja alalisvoolu kiirlaadimiseks. Foto: Mihkel Maripuu

Euroopa Komisjon tegi eile ettepaneku kehtestada liidusisene elektriautode laadimispistiku standard. Üllal eesmärgil on aga üks probleem: standardiks valiti pistik, mida Eesti ei kasuta.

Komisjon tahab rajada kogu Euroopas alternatiivkütuse tanklad, mille projekteerimine ja kasutamine tugineks ühtsetele standarditele. Komisjoni memo järgi on probleem selles, et alternatiivsetel kütustel liikuvate autode kasutamine ei edene. Ja põhjused on lihtsad: autod on kallid, tarbijad ei ole neist huvitatud ja puudub ka laadimiseks vajalik taristu.

Komisjoni ettepaneku järgi peaks iga liikmesriik rajama minimaalse arvu laadimispunkte, kus kasutatakse ühtsele standardile vastavat pistikut. Eesmärk on rajada piisav arv laadimispunkte, nii et ettevõtted hakkaksid masstoodanguna välja laskma mõistliku hinnaga autosid. Standard on vajalik, et näiteks Itaalia auto­omanik ei oleks Eestis fakti ees, et ta siin oma elektriautot tankida ei saa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles