/nginx/o/2013/02/01/1551246t1hb106.jpg)
Uut meie fonoteegis
«Esineb instrumentaalansambel Jaan Kumani juhtimisel» – säärast teadustust kuulis vanasti Eesti Raadiost mitu korda päevas. Kumani trompet kaunistas muusikasaateid, mille pealkirjad kõlasid nagu hipsteri unenägu: «Rütmikontsert», «Vikerviise», «Meloodiaid ja rütme», «Meloodia, rütm ja impovisatsioon», «Uut meie fonoteegis» jne. Muusiku ja orkestrijuhina kuulus Kuman Eesti jazz’i tippu, teda inspireerisid Oscar Peterson, Stan Getz ja Miles Davis. Kumanis oli särtsu, funki ning bossanova-eksootikat.
Noor generatsioon avastab Kumanit õhina ja innuga, vanemal põlvkonnal on, mida meenutada. Värske vinüülalbum sisaldab salvestisi Melodija sarjas «Tantsurütme» ilmunud plaatidelt. Lood Gennadi Tanieli, Uno Naissoo, Raivo Tammiku ja Kumani sulest, üks avaldamata Bacharachi-kaver. Akna taga hämardub, telekast ei tule midagi, raadios kõlavad lõputud vikerviisid – umbes nõnda elukene siin Eestimaal 70ndatel veeres. Nostalgiaprismas tundub vägagi romantiline.
Mart Juur
Jaan Kuman