Aegna laevaliinile pole vedajat leitud

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aegna saare rand.
Aegna saare rand. Foto: Küllike Rooväli

Tallinna transpordiamet kuulutas lõppenuks Tallinna-Aegna laevaliini konkursi, sest ainus pakkuja võttis oma pakkumise tagasi.


Tallinna ja Aegna saare vaheline laevaliiklus peaks algama 15. mail.

Linn otsis konkursiga vedajat, kes alates tänavu kevadest teeks viie aasta jooksul igal aastal vähemalt 270 reisi Tallinna ja Aegna vahel laevaga, millele mahub vähemalt sada reisijat. Ainus pakkuja oli Lindaliini AS, mis oma pakkumise tagasi võttis.

Möödunud aastal sõitis Aegna vahet kalalaevast reisijateveoks kohandatud liinilaev Juku, mille pardale mahub 36 inimest. Aegna püsielaniku Hugo Udusaare arvates suudab Juku majanduskriisi ajal Aegnale ihkajad ära teenindada ning suuremat laeva polegi esialgu vaja.

Suurest laevast palju olulisemaks pidas Udusaar korralikku sadamakaid, mille järele Aegnal on juba pikemat aega karjuv vajadus. Saareelaniku sõnul tooks korralik randumisvõimalus saarele suuremad investeeringud, mis omakorda tooksid sinna jälle rohkem turiste ja puhkajaid, kes omakorda võimaldaksid laevaliini operaatoril suuremat kasumit teenida.

«Kui kõik siinsed puhkemajad tegutseksid, siis see hajutaks külalised saarel pisut ära, nii et kõikidel oleks siin rahulikum olla. Praegu ei ole siin ööbimiskohti eriti valida, sest Aegna uks ja värav on ikkagi sadamakai ja niikaua kui seda pole kapitaalselt korda tehtud ning pikemaks ehitatud, ei lähe siin midagi paremaks,» lausus Udusaar.

Ta lisas, et Aegnal on umbes 30 maja ja enamus neist vajaks investeeringuid. Aga ükski omanik ei hakka neid investeeringuid tegema niikaua, kui sadamakai pole korras. Tallinna linnavalitsus kavatseb oma homsel istungil eraldada peaaegu pool miljonit krooni Aegna sadamakai remontimiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles