Uus õpe paneb õpetaja kaamera ette

Marju Himma-Kadakas
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu Raatuse kooli klassiõpetaja Tiina Vink leiab, et teatud piiride seadmine on oluline eeldus heaks läbisaamiseks lastega. Reeglite ja piiride sisse peab aga mahtuma piisavalt paindlikkust, hea annus huumorimeelt ning usaldust.
Tartu Raatuse kooli klassiõpetaja Tiina Vink leiab, et teatud piiride seadmine on oluline eeldus heaks läbisaamiseks lastega. Reeglite ja piiride sisse peab aga mahtuma piisavalt paindlikkust, hea annus huumorimeelt ning usaldust. Foto: Sille Annuk

«See küll õige vastus pole,» ütleb õpetaja tahvli ees ülesandega kimpus olevale õpilasele ning küsib ohkega klassi poole pöördudes, kes meil siis teab, mis õige on. Lapse suhtlusoskust arendavas koolis võiks õpetaja toimida teisiti.

«Vastus võib tõesti vale olla, aga loogika selle lahenduskäigu taga ei pruugi olla vale,» märgib ajakirjanduse professor Halliki Harro-Loit. Küsimus on hoopis selles, kui palju õpetaja oskab küsida ja kuulata, kuidas laps lahenduseni jõudis.

Tartu Ülikooli õpetajakoolitust ootab ees tubli sisuline ümberkorraldamine. Muu hulgas teeb läbi värskenduskuuri osa, mis puudutab tulevaste õpetajate suhtlustreeningut, ning seda hakkab eest vedama Halliki Harro-Loit ajakirjandusõppejõuna. Selle läbivad kõik tudengid, kellest saab kunagi õpetaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles