Professor: õpiastmete lahutamine ei mõjuta hariduskvaliteeti

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kristjan Teedema

Tallinna ülikooli professor Aaro Toomela sõnul pole hariduse kvaliteedi seisukohast vahet, kas gümnaasium ja põhikool on koos või eraldi.

«Õpetamist saab korraldada ka nii, et direktor on üks ja isegi maja on üks, nii et ma ei näe põhjust õpetamise perspektiivist, mis ei tähenda, et mõnes teises perspektiivis ei pruugiks see mõistlik olla,» rääkis Toomela ERRi raadiouudistele, vahendas ERRi uudisteportaal.

Üheks põhjenduseks on põhikooli ja gümnaasiumi lahutamise pooldajatel see, et nii saaks noored ja nende vanemad panna haridusvalikute üle otsustama juba põhikooli, mitte gümnaasiumiastme lõpus. Praegu peavad gümnaasiumi ja kutseõppeasutuse vahel tõsiselt ja sisuliselt valima vaid noored, kes lõpetavad eraldiseisva põhikooli.

Tartu Raatuse gümnaasiumi direktor Toomas Kink ütles, et tegelikkuses toimub ka praegu noortel põhikoolijärgne valikute tegemine ja seetõttu pole see vettpidav argument.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles