Kaisukaru – kus veel kui mitte Berliinis!

Eva Kübar
, kultuurikriitik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Bambi»: kabaree Carrousel de Paris’ transvestiitidest tantsijad.
«Bambi»: kabaree Carrousel de Paris’ transvestiitidest tantsijad. Foto: Kaader filmist

Ma ei tea, kes või miks nimetas aastal 1987, kui Berlinalel esimene Teddy auhind välja anti, queer-teemalise filmikunsti auhinna kaisukaruks. Igal juhul on 63. Berlinale ajaks nunnust mõmmikust välja kasvanud täiesti arvestatav karu, mis väärikalt oma hõbedaste ja kuldsete vendadega ühte ritta astub. Kuigi ka Cannes’is antakse välja Queer-Palmioksa (Queer Palm) ja Veneetsias Queer-Lõvi (Queer Lion), oli just Berlinale suurtest festivalidest esimene, mis 1987. aastal Pedro Almodóvari filmi «Law of Desire» Teddy auhinnaga pärgas.

Põhjust tuleb otsida ilmselt Berlinale programmi avatusest ja nii sotsiaalsest, kultuurilisest kui ajaloolisest mitmekülgsusest. Valik on kindlasti ühiskonnakriitilisem ja teravam kui näiteks Cannes’is, mis rõhub rohkem autorifilmile.

63. Berlinale programmis leidus LGBT- (lesbi-, gei-, bi- ja transseksuaalsust tähistav koondtermin) teemalisi filme nii võistlusprogrammis kui ka kõigis alaprogrammides, iseäranis Panoramas. Jochen Hicki ja Andreas Strohfeldti «Out in Ost-Berlin – Lesben und Schwule in der DRR» rääkis vähestest gei- ja lesbiaktivistidest 1960ndate Ida-Saksamaal, käsitledes teemat ajalooõpikliku põhjalikkusega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles