Rene Frolov: tubakatoode ja kaubamärk

, vandeadvokaat, konkurentsiõiguse valdkonna juht Eestis
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rene Frolov
Rene Frolov Foto: Erakogu

Eelmise aasta lõpus jõudis avalikkuse ette nn tubakapoliitika roheline raamat, mis sisaldab ettepanekuid tubakaregulatsiooni karmistamiseks, sh pilthoiatuste kasutuselevõtuks. Mõni päev hiljem, 19. detsembril, tuli ka Euroopa Komisjon välja uue tubakadirektiivi eelnõuga, mis nüüd liikmesriikide ametlikke reaktsioone ootab.

Uues direktiivis soovib Euroopa Komisjon oluliselt karmistada tubakatoote pakendi miinimumnõudeid, sh muuta, lisada juurde ja suurendada nn tervisehoiatusi. Praeguse seaduse järgi peab tervisehoiatus katma 30 protsenti paki esi- ja 40 protsenti tagapinnast. Uue korra järgi tervisehoiatuste pind pea kolmekordistuks: need peaks katma 75 protsenti nii paki esi- kui tagapinnast ja 50 protsenti mõlemast külgpinnast. Lisaks peaks pakil olema identifitseerimistunnus, turvaelement ja maksumärk (mis ei tohi katta ega varjata tervisehoiatust).

Neid nõudeid vaadates tekib küsimus, kas pakendile tubakatootja tooteinfot, sh kaubamärki, ka panna võib.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles