Google’i keskkonnakampaania ärritas paberitööstust

Kaarel Arb
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Aasta alguses tuli Google koos mitme partnerfirmaga välja kampaaniaga «Go Paperless in 2013», mis, nagu nimigi ütleb, kutsub üles uusaastalubadusena vähendama paberimajandust ning ideaalis sellest hoopiski loobuma. Rohelise metsavaatega kaunistatud kampaania sai lühikese ajaga rohkelt kriitikat, sest elektroonikatööstuse kõrvalmõjude ökoloogilist jalajälge hinnatakse palju suuremaks kui taaskasutatava paberi oma.

Trükimeedia keskkonnamõjusid uuriv projekt Verdigris, mille liikmeteks on teiste seas suurfirmad HP, Kodak ja Agfa, teatas, et Google kasutab keskkonnasäästlikkuse sõnumit oma toodete reklaamiks, mitte aga ausaks säästlikkusele innustamiseks, ning kutsus kampaania «Go Google-less» raames inimesi üles vahetama otsingumootorit.

Paberi- ja trükitööstuse jätkusuutlikkuse organisatsioon Two Sides juhtis tähelepanu Google’i negatiivsetele keskkonnamõjudele, märkides, et Google’i aastane elektritarbimine on sama suur kui  207 000 USA majapidamise energiakulu. Lisaks toodi esile, et Google’i serverikeskus moodustab umbes kaks protsenti kogu USA elektritarbimisest. Veel selgub Two Sidesi statistikast, et sada päringut Google’i otsingumootoris on võrdväärne 60-vatise lambi põlemisega 20 minuti jooksul, sada minutit videotevaatamist Youtube’is aga lambipirni põlemisega 13 minuti jooksul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles