Hanneli Rudi: kus on toimetaja silmad?

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hanneli Rudi
Hanneli Rudi Foto: Peeter Langovits

Paljud inimesed ilmselt ei adugi, et telesaate puhul on kaamera ees toimuv vaid jäämäe veepealne osa. Märksa suurem töö tehakse ära enne saate eetrisse minemist. Uue mälumängusaate «Kes? Kus? Millal?» puhul aga tuleb tõdeda, et peamine eeltöö on kas jäetud tegemata või tehtud lohakalt.

Kes kunagi mälumängus osalenud, teab, kui palju sõltub küsimuse sõnastusest. On palju tahta, et televaatajate küsimused oleksid korrektsed ning vastused veatult vormistatud. See on toimetaja töö. Mida mäng edasi, seda enam tundub mulle, et toimetajat pole kas palgatudki või on tal nii kiire, et oma tööd ta korralikult teha ei jõua. Viimase saate lõpuküsimuse puhul jäi täiesti arusaamatuks, kas nn kummitoodete kategooria oli riiklikult kehtestatud või põhines rahva arvamusel.

Ka jääb arusaamatuks, kuidas saab ühepunktilisel küsimusel olla kaks õiget vastust, nagu viimase saate kellareklaami küsimusel. Samas eeldab saateformaat, et piiratud aja jooksul leitakse arutelu käigus üks õige vastus. Seega tulnuks küsimusele, miks on kellareklaamides alati kasutusel aeg 10.10, üks vastustest ette öelda või anda punkt ka ühe õige vastuse eest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles