Kas dändi südant tunned sa?

Alvar Loog
, kriitik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jevgeni Onegin (Linus Börjesson Rootsist) ooperi duellipildis.
Jevgeni Onegin (Linus Börjesson Rootsist) ooperi duellipildis. Foto: Alan Proosa

See lavastus on nii sisult kui ka vormilt puhas retro, kuid ei mõju sellena, sest riimub ideaalselt ajatu alusmaterjaliga.

Vanemuise teatri ooperiosakond elab väliselt justkui likvideerimiseelses staadiumis: püsitruppi koondatakse vaikselt ning juba teist hooaega järjest tuleb välja kõigest üks uuslavastus. Tänavu oli selleks laupäeval teatri väikeses majas esietendunud Pjotr Tšaikovski «Jevgeni Onegin» (1879).

Autor ise, kes ei nimetanud oma teost mitte ooperiks, vaid «lüürilisteks stseenideks», oli selle puuduste ja voorustega väga hästi kursis juba enne esmaettekannet. Tšaikovski pihtis erakirjas tuttavale, et «Onegini» sisu on lihtsavõitu, samuti pole selles muusikadraamas lavalist liikumist, traagilisust ega teatraalsust, kuid «teos on kirjutatud siiralt, siirusele panen kogu oma lootuse».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles