Bastionikäigud jäid veelekke tõttu külastajatele suletuks

Uwe Gnadenteich

Möödunud nädalal hakkas Harjumäe all olevatesse bastionikäikudesse vett voolama ning Kiek in de Köki ekspositsiooni osaks olevad käigud tuli eelmisel neljapäeval külastajatele sulgeda.

«Vett tulvas kuni esmaspäeva õhtuni. Siis hakkas veevool vähenema ja selgus, et sealsamas meie bastionikäikude kohal, nendest paar meetrit kõrgemal oli Toompea tänava all olev Tallinna vee peatrass kolmest kohast katki,» rääkis linnamuuseumi arendusjuht Kalmar Ulm. Veel eilegi oli Toompea tänav kahest kohast lahti kaevatud ning seal askeldasid Tallinna Vee töötajad. Ulm ütles, et muuseum koostab igatahes vee-ettevõttele kahjunõude.

Tallinna Vee kommunikatsioonijuht Mariliis Mia Topp rääkis, et peale linnamuuseumi teadet võeti 1. aprillil bastionikäikudest veeproov ja tehti kindlaks, et tegemist oli kanalisatsiooniveega. «Samuti kontrollisime üle meile kuuluvad veetrassid, mis olid korras. Komandandi tänava kommunikatsioonid aga ei kuulu meile, mistõttu palusime muuseumil ühendust võtta kommunikatsioonide omanikuga,» lausus Topp.

Ta lisas, et samas piirkonnas on viimase nädala jooksul olnud kaks veeavariid, kuid üks neist oli probleemsest kohast umbes 200 meetri kaugusel ning ei saanud kuidagi bastionikäike mõjutada. «Avarii oli ka Toompea 3 juures ning selle puhul alustasime kohe kaevetöödega. See tähendab, et veeavarii likvideeriti väga kiiresti. Nendime aga, et see võis mõnevõrra mõjutada ka bastionikäike,» nõustus Topp.

«Seega on probleemi võimalikeks põhjusteks nii lume sulamise vesi, teadmata päritoluga kanalisatsioonivesi, mis ei ole torustikku lekkega seotud ning avarii Toompea 3 juures. Suhtlesime ka muuseumiga, selgitasime olukorda ja palusime võimaliku kahjunõude esitada kirjalikult, et saaksime seda ametlikult käsitleda,» lausus veefirma esindaja.

Kiek in de Köki muuseumijuht Toomas Abiline ütles teisipäeva ennelõunal, et pärast seda, kui viimane vesi on välja pumbatud, vajavad bastionikäigud veel mõningat koristamist ning
loodetavasti avatakse need külastajatele taas juba neljapäeval. Käikude ekspositsioon veelekke tõttu kannatada ei saanud.

Muuseumijuhi sõnul on bastionikäigud külastajate seas väga populaarsed ning sageli viib giid sinna ekskursioonile kuni kümme ekskursiooni päevas.