Uudelepp: ERR lubab näidata reklaami vaid erandkorras

Heidi Ojamaa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Agu Uudelepp
Agu Uudelepp Foto: Väino Silm

Sotsiaalmeedias ärevust tekitanud rahvusringhäälingu nõukogu otsus mitte anda luba Nargen festivali ja Birgitta festivali toetajate nimetamist ringhäälingu eetris, on nõukogu esimehe Agu Uudelepa sõnul tingitud sellest, et taotlus ei vastanud seatud tingimustele.

Uudelepp märkis, et lähtuvalt ringhäälinguseadusest võib nõukogu erandkorras lubada suurt avalikku huvi pakkuvate kultuuri- või spordisündmuste juures reklaami või sponsorteabe näitamist. «Nõukogu enda töödokument defineerib selle, mida mõistame sponsorteadete all ja need ei sisalda tooteid või teenuseid vaid ainult kaubamärki.»

Aprillis nõukogu laual olnud taotlused olid lisaks eelmise aasta lõpus esitatud põhitaotlustele, nõukogu seisukoht oli, et lisataotluste puhul ei olnud seaduses loetletud tingimused, mille kohaselt võiks erandkorras sponsorreklaami näidata, piisavalt hästi rahuldatud.  

Ta märkis, et Eestis toimub sadu ja kümneid kultuurisündmusi aastas ja nendest alla 10 saavad õiguse näidata ringhäälingu eetris sponsorite infot. «Spordiga on täpselt sama lugu, kui tegu ei ole rahvuskoondisega, siis sellisel juhul ei hakata ringhäälingu nõukogus taotlust isegi arutama.»

Uudelepp lisas, et erand on, kui lubatakse näidata reklaami, seadusest tulenev reegel on aga see, et näidata ei tohi. «Kui keegi on ka kunagi varem saanud loa erandkorras, ei tähenda see seda, et tal on kõigiks järgnevateks aastateks ka see õigus. See luba on alati ühekordne.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles