Palgatõusu tuleb küsida õigel ajal ja õigesti

Sirje Niitra
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karjäärinõustaja Tiina Saar leiab, et hea aluse palgakõnelusteks annab see, kui töötaja oskab välja tuua, mille poolest on tema väärtus ettevõtte jaoks kasvanud.
Karjäärinõustaja Tiina Saar leiab, et hea aluse palgakõnelusteks annab see, kui töötaja oskab välja tuua, mille poolest on tema väärtus ettevõtte jaoks kasvanud. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Töötaja pole oma töötasuga rahul, kuid ei tea, kas ja millal ta võiks oma otseselt juhilt palgatõusu küsima minna, nagu sedagi, kui palju peaks juurde küsima. Ta käib rahutult ringi nii tööl kui kodus ja mõte enda alamakstusest ei anna lõpuks enam kusagil asu. Kuidas sellisel juhul edasi toimida, selgitab karjäärinõustaja ja psühholoog Tiina Saar.

Tiina Saar, millal on õige aeg ülemuselt palka juurde küsida?

Üks võimalik variant on arenguvestluse käigus, kui niikuinii analüüsitakse, mis tehtud ja millised on tulevikuplaanid. Palgakõrgenduse küsimise üks alustala on see, et inimene loob rohkem väärtust kui seni, on ettevõtte jaoks väärtuslikum kui varem. Põhimõtteliselt viib ka pidev arenemine organisatsioonis ja oma igapäevatöö hästi tegemine selles suunas. Eriti aga oleks palga juurde küsimine põhjendatud, kui on toimunud kvalifikatsioonitõus, muutus haridustasemes, rollis kollektiivis, vastutuses. Kui palka pole tõstetud mitu aastat, on see ka ilmselgelt inflatsioonile jalgu jäänud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles