Viies suuremas maakonnalehes märtsis alanud nn digipööre tõi veebi kogu paberlehe sisu, mis teeb väljaanded tellijatele kättesaadavaks ka digitaalseid kanaleid pidi. Kohaliku kogukonna jaoks oluline info on tasuta loetav ka juhulugejale.
Tellid kaubamärki, mitte paberlehte
Maakonnalehti Sakala, Järva Teataja, Pärnu Postimees, Virumaalane ja Virumaa Teataja koondava Ühinenud Ajalehtede juhatuse esimees Peep Kala (pildil) märgib, et digipöörde eesmärk on parandada maakonnalehtede kättesaadavust maakohtades, kus paberleht võib tellijani jõuda tihti alles pärastlõunasel ajal. «Digipöörde mõte ongi muuta senist stereotüüpi, et kui oled lehetellija, siis on kindlasti tegemist paberlehega. Nüüd tellid sa ajalehte kui niisugust, ajalehte kui kaubamärki.»
Sarnast kaubamärgipõhist tellimist, kus just tellija saab täieliku ligipääsu digilehele, on Kala sõnul maailmas märgata üha rohkem. «Kanadas on see üsna levinud, Norras alustas sellega eelmisel aastal kohalik ajaleht Fædrelandsvennen, nendega me oleme palju konsulteerinud ja neid jälginud. Nende tiraaž on umbes sama kui meie viiel lehel kokku, nii et oleme üsna sarnased,» märgib Kala.