Hanneli Rudi: olematu e-

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hanneli Rudi
Hanneli Rudi Foto: Peeter Langovits

E-sid pole Eestis täis mitte ainult toiduained, vaid ka meditsiin. Meil on digiretsept ja patsiendiportaalid, telemeditsiin ja e-tervise lugu. Näiliselt on kõik uhke ja hea ning kõlbab Euroopalegi eeskujuks, aga kui konkreetselt mõnda e-eduloo osa kasutada, siis polegi asi nii kena ja kullakarvaline, nagu eemalt vaadates näib.

Toon näite elust enesest. Suurhaigla eriarsti juures tellitakse patsiendile kallis ja keeruline analüüs, mida Eestis tehakse vaid Tartu Ülikooli kliinikumis. Kuna tulemused näitavad halvenemist, siis kutsub arst patsiendi kolme kuu pärast kordusanalüüse tegema. Vahepeal on aga muutunud aastanumber ning senine perearsti saatekiri enam ei kehti. Oma tööd ausalt ja südamega tegev perearst tahab aga enne uue saatekirja väljakirjutamist teada saada, kui hulluks siis näitajad läinud on.

Aga see ei ole võimalik. Kuigi nii suurhaigla kui perearst on mõlemad edumeelsed ja kasutavad digilahendusi, ei ühildunud omavahel ja nii ei näegi perearst, mida eriarst ta patsiendi kohta kirjutanud on või millised analüüsitulemused olid. Oma andmeid ei näe ka edumeelne patsient, kes oleks valmis selleks ID-kaardiga patsiendiportaali sisse logima, sest portaali uuendatakse juba pikemat aega ja millal see tööle hakkab, pole teada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles