Enne täielikku vaikust

Tiit Tuumalu
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kaader filmist

Kas ainult tundub nii, et ka dokumentalistikas kipub jäme ots üha enam naiste kätte minema? Marianna Kaat ja Kersti Uibo nagunii, üha enam ka Marianne Kõrver, Moonika Siimets, Heilika Pikkov…

Viimane, siis veel Võsu nime all, tuli dokumentalistikasse «Keerubite mässuga» – verinoorelt Iisraelis üles võetud koduvideoliku, kuid igati elulise ja särtsaka filmiga kolmest keskealisest õest, kes on jäänud üksikuks. Sealtpeale on autori maailmavaade ja filmikäsitlus küpsenud suisa seitsmepenikoormasaabastega.

«Kirjas Ruhnust» oli filmi juba kaugelt rohkem kui mõnel kehvemal aastal vaat et poolte «Eesti lugude» peale kokku – seal avanes mäletatavasti ühe väikese saare elu sinna kooliõpetajaks läinud Kadri pilgu läbi kogu oma värvikas komplitseerituses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles