Hannes Luts: rongipiletid ei pea kallinema

, Müncheni tehnikaülikooli magistrant
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hannes Luts
Hannes Luts Foto: Erakogu

Müncheni tehnikaülikooli magistrant Hannes Luts kirjutab, et riigil on olemas hoovad rongipiletite hinna tõusu piiramiseks. Küsimus on vaid tahtes neid kasutada.

Mõni päev tagasi teatas Eesti Raudtee, et soovib suurendada reisijate veo osa infrastruktuuri kulude katmisel. Ettevõtte hinnangul võiks reisirongide panus olla umbes kümme miljonit eurot aastas. Praegu maksavad reisijate vedajad vaid 2,7 miljonit. Tundub, et rongipiletite hinna tõus ning riigi dotatsiooni suurendamine on vältimatu.

Samas ei taha minister kulude suurenemisest midagi kuulda, soovitades otsida uusi kaubavoogusid ning kärpida Eesti Raudtee kulusid. Kindlasti peitub mõlemas märkimisväärne potentsiaal, kuid kiire lahendus pole neist kumbki. Kaubavoogude leidmine nõuab aega, seda eriti tänapäeva majandustingimustes. Eesti Raudtee kulusid kärpida on kindlasti võimalik, kuid uisapäisa tehtud otsused võivad hiljem väga valusalt kätte maksta. Kohe kindlasti ei tohi kokku hoida raudtee ja seadmete hoolduselt ning remondilt – hilisem vigade kõrvaldamine osutub sel elualal sageli mitu korda kallimaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles